Aviseringar
Rensa alla

Vinyl skivor!


looptroop:

Det är coolt, Det är för det andra mycket bätre ljud på dom!

har t.ex. din avatar på 12"


   
SvaraCitera

jag är gud:

Hmm, nog inget för mig isf..

jag är gud:

Är det bättre än FLAC (Free Lossless Audio Code) som har över 1000kb/s ?

Du har aldrig tänkt på vart FLAC-filerna kommer ifrån? Du kan ju göra en perfect rip av en vinyl och få bra ljudkvalitet i FLAC-format. [smile]


   
SvaraCitera

internet:

Du har aldrig tänkt på vart FLAC-filerna kommer ifrån? Du kan ju göra en perfect rip av en vinyl och få bra ljudkvalitet i FLAC-format. [smile]

Aha, okey men då jag är med.. Jag lyssnar rätt mycket på FLAC, men hör verkligen skillnad.


   
SvaraCitera

jag är gud:

Aha, okey men då jag är med.. Jag lyssnar rätt mycket på FLAC, men hör verkligen skillnad.

Kräver att man har bra grejor också. Nöjer mig med V0 oftast. Köper vinyl för att jag gillar att samla på dem.


   
SvaraCitera

internet:

Kräver att man har bra grejor också. Nöjer mig med V0 oftast. Köper vinyl för att jag gillar att samla på dem.

hmm, okey okey


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

har t.ex. din avatar på 12"

HARU! Vafan skit avensjuk på dig! Vill ha den skivan![cry]
Fast Kg tror jag dom kalla han skulle plocka ut det åt mig! Ring snuten, Eller den!


   
SvaraCitera

looptroop:

Fast Kg tror jag dom kalla han skulle plocka ut det åt mig! Ring snuten, Eller den!

fett!

har lite gammalt som ligger och dräller, skulle vilja ha tag i de tidigaste kasetterna, promoe - prime time 12", looptroop - modern day city symphonys instrumentaler, även instrumentalerna till the struggle continues. och sedlighetsrotelns första ep.

då har jag allt sen. [crazy][crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Klorofyl:

Måste köpa ny spelare dock, min har pajat.

internet:

och en technics sl1200 MK II, när jag har råd.

Gissa varför man försöker få ett jobb eller, horor och 1210's [crazy]

Själv äger jag bara 7 vinylskivor hittils lol 5 st 10" från Warp20-boxen och en dubbel 12" Quaristice av Autechre :>> har haft siktet inställt på en technics ganska länge nu


   
SvaraCitera

dgr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

modern day city symphonys instrumentaler, även instrumentalerna till the struggle continues

Dom har jag! Jag har inte så jätte många men här ärom:
Looptroop - Fly Away
Dj Embee - Embeetious Art Ep
Looptroop - Head of tails
Looptroop - Looptroopland
Promoe - These Walls Dont Lie
Looptroop - The Struggele Continues
[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Själv äger jag bara 7 vinylskivor hittils lol 5 st 10" från Warp20-boxen och en dubbel 12" Quaristice av Autechre :>> har haft siktet inställt på en technics ganska länge n

Själv har jag en Dual 505-2. Med en Ortofon OM D25M nål.


   
SvaraCitera

looptroop:

Själv har jag en Dual 505-2. Med en Ortofon OM D25M nål.

nice, själv har jag bara en JVC L-A10 med ??random nål [tard]
Ska köpa 1210 och en Orto när jag får råd, samt en enkel pre-amp så jag bara kan koppla in mina aktiva högtalare till [mad]
Har 200:- på kontot [cry]


   
SvaraCitera

Mellotronen i gamla stan.
De har roligt namn, fina påsar - och så är det enda stället jag handlat vinyl på. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

ellotronen i gamla stan.
De har roligt namn, fina påsar - och så är det enda stället jag handlat vinyl på.

Gå till Hökens gata och kolla också!


   
SvaraCitera

Har ungefär 60 jazzskivor på vinyl, inget annat. Vill ha lite dylan på lp, men annars klarar jag mig.


   
SvaraCitera