Aviseringar
Rensa alla

Virituella världar ökar


Ämnesstartare

Secondlife:

Går ej att jämföra, då Secondlife inte är ett "spel" utan en världs simulator med egen ekonomi och användare som skapar innehållet. Dessutom är SIMS ej gratis vilket Seconlife är 🙂

EvE har samma upplägg.


   
SvaraCitera

Håll er on topic.


   
SvaraCitera

Jucka: Exakt Eve finns med i SVT´s dokumentär, jag kände inte till EVE innan jag såg det på TV2, en intressant värld. Är du medlem där?


   
SvaraCitera

http://en.wikipedia.org/wiki/Viral_marketing

Också så nämde du att det var gratis? För flera år sen när jag skulle kolla vad Second Life var och skulle registrera mig så är jag ganska säker på att jag aldrig slutförde för att det krävdes pengar.


   
SvaraCitera

Om du är läskunnig så ser du på huvudsidan att det står :
Join Now, it s fast, FREE, and Easy.. Längst upp till höger.
http://secondlife.com/

1) Jag har varit med sen 2007 och inte betalat en enda krona, som jag skrev tidigare, till skillnad från WOW eller SIMS så kostar inte SL en enda krona.

2) Daremot har jag tjänat nästan 45000L$ som motsvarar nästan 2000 kronor 🙂

3) Det finns Tusentals gratis saker, du behöver inga pengar alls i spelet för att utveckla dig eller gå gratis språkkurser eller vad det nu kan finnas. Men, vill du köpa "vissa" saker som andra har skapat så kostar det SL pengar.

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Russian roulette:

värdelöst spelar hellre sims

Åh SIMS<3

kanske kommer en online version av det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte så konstigt att det finns så många virtuella världar man kan fly till med tanke på att våran värld är skit.


   
SvaraCitera

Lyckas inte i livet -> skapa en låtsasvärld [confused]


   
SvaraCitera

Det handlar om mycket mer än så. Till en exempel, en person som vågar inte stå på scen, vågar göra det i Secondlife bakom sin avatar, och spela live musik framför ett 50 tal åskådare.

Det handlar inte om att lyckats eller misslyckats i livet. Det handlar om alternativa levnadssätt, varken mer eller mindre. Vissa nöjer sig med att sitta på MSN eller Facebook, andra tycker att det är roligare att bygga och skapa och massa annat i Virtuella Världar 🙂

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

År 2012 sägs det att minst 80% av internet användare kommer att finnas även i en virtuell värld.

Oavsett så kommer det ligga på 0% 2013...
🙂


   
SvaraCitera

Se även Playstation´s 3 satsning på "HOME" som är en förenklad version av Secondlife.

SONY går in stenhårt i detta.


   
SvaraCitera

us girls we are so magical. soft skin red lips so kissable [y]
hard to resist, so touchable. TO GOOD TO DENY IT!


   
SvaraCitera

Peacemaker:

Lyckas inte i livet -> skapa en låtsasvärld

[love]


   
SvaraCitera

scary


   
SvaraCitera

Det sägs också att världen kommer gå under 2012.

Siffrorna är räknade efter en ren statistisk ökning genom åren.

Det finns fortfarande en stor majoritet av befolkningen som inte kommer börja spela datorspel över bara 2 år. Jag menar spel är inte ens en accepterad kulturform idag.

Räknat på en 50-75år framåt däremot, så kan det vara möjligt att 80% av internet användarna kan vara involverad i något onlinespel.


   
SvaraCitera