Aviseringar
Rensa alla

Virtuel undervisning?


I grundskolan har detta inget plats i min åsikt. Finns mycket bättre sätt att ta uti med dessa barns problem (specialklasser etc. Beror på vad barnet i fråga har problem med). Att vara "skoltrött" i grundskolan beror troligtvis på andra anledningar än att utbildningen är speciellt hård.

Men när man talar om gymnasiet, vilket är en frivillig skolform, tycker jag däremot att det kan vara en bra lösning. Nivån på vad man ska lära in är mycket högre vilket kan bidra till något som kan kallas för "skoltrötthet". Dessutom borde problem som inlärningssvårigheter redan ha tagits upp och varit lösta i grundskolan.

Faktorn att vissa helt enkelt struntar i skolan är sorgligt, men gymnasiet är frivilligt och elever borde ha denna möjlighet att underlätta sin skolgång. Kanske det ökar antalet elever i den gruppen som klarar gymnasiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isteche:

exakt samma sak med skolan

Bara att man inte tjänar pengar på skiten däremot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Några på min skola hade som projektarbete att undersöka detta ämne. Efter ett halvårs undersökningar så konstaterade det att det kan fungera, men det kommer nog inte vara lika effektivt som att ha en skola.


   
SvaraCitera
smisk

Men vafan, det är bara att pallra sig till skolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låt skoltrötta få jobba med något slaskjobb istället för att gå till skolan så är de inte skoltrötta sen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera