Aviseringar
Rensa alla

Virus i halsen


Ämnesstartare

Hej!

Det var i början av sommarlovet som jag fick en tung förkylning, med snuva halsont och feber.

Men efter att jag blev frisk har jag märkt en konstig sak, nämligen att jag har fått halsont som fan och antingen den högra eller vänstra mandeln har gjort jätteont. Och det kommer alltid tillbaka 1 vecka ungefär efter att jag blivit frisk.

Så efter ungefär att det inträffat för fjärde gången gick jag till närmsta vårdcentralen. Där konstaterade läkaren direkt att jag inte hade halsfluss utan helt enkelt virus.

Och jag fick svaret "Och virus går ju inte bota.. Eller hur?" Hur fan ska jag veta det? Aja så hon tyckte inte det var värt att utreda om jag har fått försämrat immunförsvar [surprised]?
Istället bad hon mig bara vänta och se om det går över till slut.

Detta var förra torsdagen och jag blev av med halsontet på fredagen. Men nu idag på morgonen kom det tillbaka igen.

Ingen snuva ingen hosta, bara blåsor på mandlarna av detta viruset.

Någon som har haft samma problem och vet vad jag ska göra? Detta börjar gå mig på nerverna att inte riktigt kunna träna som vanligt och överhuvud taget inte må bra pga denna skiten....


   
Citera
Ämnesstartare

Vårdcentraler suger ofta. Är det inte av sådana här anledningar som folk opererar bort halsmandlarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo, När jag kom dit fick jag känslan av att jag jag förväntades kunna allting, Hon nästan blev förbannad på mig när jag inte var så kunnig :S

Har hört att man kan få Antibiotika emot virus? Men det nämde hon inte ens, Bara sade att det inte går att bota, bara att vila.

Vet inte vad jag ska göra. Vill inte ha det så här resten av kommande tid..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mark my swords:

Är det inte av sådana här anledningar som folk opererar bort halsmandlarna?

Nja, de har ju slutat (i princip) helt med att operera bort, eftersom någon funktion för de kära halsmandlarna har hittats. De hindrar infektioner osv att gå ner i hjärtat och andra hypade saker.

schill:

Vet inte vad jag ska göra. Vill inte ha det så här resten av kommande tid..

Kolla om du är allergisk mot något? Mina halsmandlar svullnar upp hela tiden pga av att jag är allergisk. Allergin sätter ner mitt immunförsvar (eller något) och sen får jag gigantiska halsmandlar och hostar slem [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du väldigt ont också isåfall? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schill:

Har du väldigt ont också isåfall? 😛

Det beror på hur man definerar "väldigt ont". Men ja, brukar köpa zyx (smärtlindrande halstabletter) och knapra under tiden så att det ska vara lite mer uthärdligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera