Aviseringar
Rensa alla

Visa känslor öppet, stämplad som idiot/korkad? [Samhälle]


Ämnesstartare

Idag hände något som jag känner mig oerhört elak för.

Jag satt på tunnelbanan, tåget var helt fullt framför mig sitter en äldre gubbe.

Han ser att jag håller på att SMS:ar med min mobil och mitt i allt frågar han mig "Du skulle du kunna hjälpa mig lite med min mobil, jag vill veta hur man svarar om någon ringer, är det den här knappen" blabla

Och så hjälpte jag han utan att jag tyckte något konstigt, han börja förklara att han har fått den av sin son eftersom hans son var bortrest och skulle ringa han, och han gör alltid misstaget att lägga på när det ringer eftersom han aldrig använt mobiltelefon i hans liv.
Han förklarar även att han är 73 år gammal.

Folk i tunnelbanan börja titta på mig och honom som om vi vore idioter.
Även om det var svårt för han att förstå sig på mobilen så tyckte jag inte att det var en bigdeal eftersom det är flera äldre som inte gillar teknikprylar överhuvudtaget.

Sedan börja han prata om hur det var på hans tid och hur han tycker att ungdomen idag förstörs av all teknik och datorer.

Jag medhöll och nicka, även om jag kände att jag ville prata ut och diskutera saken så kunde jag inte eftersom tåget var så fullsatt att folk titta på oss från alla olika håll.

Jag kände mig så dum/elak eftersom jag inte prata med han angående saken som jag egentligen tyckte var ganska intressant.

Just det här med att hur tekniken har inflytande på oss och vad den ersätter så som sport hobbys sociala livet beroenden osv...

Varför jag inte diskutera var eftersom jag var tyckte att andra skulle tycka att vi var dumma/korkade.

Min fråga är: Är det bara jag som är sjuk i huvudet, eller är det så att jag blivit så inplastad av samhället att man inte ens vågar diskutera saker med vettiga personer?

Vad skulle ni gjort?
Tyckte ni jag gjorde fel?

Jag vill gärna veta vad som är fel på mig;<

Jag vet inte hur jag ska uttrycka min fråga... Gör samhället oss till plast?
Gör samhället oss till personer som vi inte är?
Är vi rädda för de vi är?


   
Citera

Barbienele:

Vad skulle ni gjort?
Tyckte ni jag gjorde fel?

Jag frågar alltid folk om dom behöver hjälp. (brukar synas när dom behöver hjälp)

Det är fel att inte hjälpa tycker jag. Idioti att inte hjälpa.

Barbienele:

Är vi rädda för de vi är?

Meningslösa är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Ja /kille/18-23 år (Du röstade på detta alternativ)

Jag fullkomligt älskar att prata med främmande åldringar (så länge de tar initiativet). Gillar när jag visar att bara för man är ung och ser ut som en satans förkämpe så kan man vara förbenat trevlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Ja /tjej/15-18 år (Du röstade på detta alternativ)

[cool][cool][cool][cool][cool][cool][cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Ja /kille/18-23 år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Ja /kille/18-23 år

Röstade att jag var tjej. Lite epic fail.

Anyhow. Brukar diskutera vilt och öppet i folksamlingar om allt mellan himmel och jord och har aldrig upplevt att folk har stirrat ner mig som om jag vore en idiot. Tvärtom har jag varit med om flera gånger att folk har kommit in i ett hörn och hängt med i diskussionen eller i alla fall slängt in en kommentar.

Tror du bryr dig lite för mycket om folk. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Jag fullkomligt älskar att prata med främmande åldringar (så länge de tar initiativet). Gillar när jag visar att bara för man är ung och ser ut som en satans förkämpe så kan man vara förbenat trevlig.

Jag skulle gilla det också... antar att det har med min blyghet att göra.

Eller kanske självförtroende eller självkänsla.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Ja /tjej/15-18 år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du stockholmare, eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är aldrig mig själv


   
SvaraCitera
mynona

Barbienele:

Jag vet inte. (Du röstade på detta alternativ)

Det skulle nog bero på mitt humör ; kommer jag in i diskussionen och är pigg så struntar jag i omgivningen som man antagligen aldrig träffar igen. Du gav bara efter inför omgivningens press - det var ren primitiv flockinstinkt, och eftersom du då avstod från något du kände behov av att göra så bevisar det ju att du borde öva på att strunta i yttre press och grupptryck.


   
SvaraCitera

Idiotpoll igen.

Och ja, skulle flika in med relevant information osv. Orka bry sig om andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Ja /kille/18-23 år (Du röstade på detta alternativ)

Senast var det en äldre snubbe som frågade mig varför klockan på bussen alltid visar fel. Så dillade på om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Det är fel att inte hjälpa tycker jag. Idioti att inte hjälpa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barbienele:

Ja /tjej/18-23 år (Du röstade på detta alternativ)

Tycker det är trevligt att prata med äldre, om de är vettiga dvs. Roligt om man kan hjälpa bara. [smile]


   
SvaraCitera