Aviseringar
Rensa alla

Visa upp din/dina sajter


aristoteles:

Texten på din "sida" har du inte ens skrivit själv[shake]

Nej, all text är inte kopierad, men ja, en del är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blitto04:

Nej, all text är inte kopierad, men ja, en del är.

Gjorde en googlesökning på i princip hela presentationen av sajten och jag fick tusentals resultat med sajter med exakt samma fast med utbytt namn då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Att få fram ett gäng koordinater från en IP är en väldigt inexakt procedur.

Och Tobias upplyste mig om att Kungsgården är en liten håla som ligger här i närheten, så det var ju inte så fel som jag trodde från början! [blush]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Fan va du ljuger

ljuga, jag!?[shake]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Gjorde en googlesökning på i princip hela presentationen av sajten och jag fick tusentals resultat med sajter med exakt samma fast med utbytt namn då.

Ja, samma mall används ju...[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Har tagit bort min gamla till förmån för min nya personliga hemsida/blogg/portfolio.

Jag såg det för flera veckor sedan men glömde kommentera det. Du har angett på http://tommybrunn.com/about/

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" " http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Men sedan har du missat när du skrivit våra svenska tecken å, Å, ä, Ä, ö o Ö.

Rätt ska vara
å= & a r i n g;
Å= & A r i n g ;

ä= & a u m l ;
Ä= & A u m l ;

ö= & o u m l ;
Ö= & O u m l ;

Inga mellanslag naturligtvis!

Saknar iof sig helt betydelse så länge du har svenska besökare men eftersom du skrivit sidan på engelska så... [wink]


   
SvaraCitera

Vet inte om jag kan länka min sida skulle gå under reklam tror jag.


   
SvaraCitera
Åtta

TheSpookyMan:

Saknar iof sig helt betydelse så länge du har svenska besökare men eftersom du skrivit sidan på engelska så

Jag använder UTF-8, då är det inga problem att använda å, ä och ö, förutsatt att besökaren använder en webbläsare som är nyare än IE4.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Jag använder UTF-8, då är det inga problem att använda å, ä och ö, förutsatt att besökaren använder en webbläsare som är nyare än IE4.

Jag tycker att UTF-8 har funkat halvtaskigt. Själv har jag skrivit alla websidor i typ Anteckningar o använt mig av iso-8859-1 o tycker att det funkat bäst. Har ett par gamla datorer med engelska MS IE5 o 6 där jag har engelska OS i (MS Win 2K Pro i en av dom) o där funkar svenska sidor skriva i UTF-8 knappt alls. Samma problem har vänner till mig som åretruntbor i Thailand o ofta besöker svenska sidor men har engelska browsers.

Samma problem diskuterades på FB för något år sedan.
Gigantiska problem med ÅÄÖ fast samma UTF-8 överallt
https://www.flashback.org/t963966

Jag tar det säkra före det osäkra o kör fortfarande med iso-8859-1. Å andra sidan var det väl bara en enda svensk bokstav på din sida - bokstaven å i Luleå. [wink]


   
SvaraCitera
Åtta

TheSpookyMan:

Jag tar det säkra före det osäkra o kör fortfarande med iso-8859-1.

iso-8859-1 är väl nästan samma sak som windows-1252? [tard] Det fungerar ju endast för västeuropeiska språk. UTF-8 fungerar överallt i alla ens semi-moderna webbläsare och operativsystem, förutsatt att man inte är ett cp-tard och använder en annan teckenkodning i databasen. Har du problem med utf-8 så är det med 99% sannolikhet ditt eget fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

iso-8859-1 är väl nästan samma sak som windows-1252?

Skillnaden mellan iso-1252 o iso-8859-1 är att i iso-1252 skriver man ut de svenska tecken som de är dvs som du gjort. Kravet är då att man använder svenskt OS o svensk browser. iso-1252 funkar INTE med andra länders OS o browsers. Undantaget danska o norska då naturligtvis.


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Skillnaden mellan iso-1252 o iso-8859-1 är att i iso-1252 skriver man ut de svenska tecken som de är dvs som du gjort.

Det finns ingen iso-1252, och du verkar inte riktigt förstå vad teckenkodning är för något; iso-8859-1, vilket är samma sak som windows-1252, är en mapping från oktetter till tecken. Den specifierar inte huruvida du bör skriva & auml; eller å. Du kan använda Å, Ä och Ö både med iso-8859-1 och utf-8, men eftersom du inte kan använda några utländska tecken med iso-8859-1 och eftersom utf-8 är de facto-standarden för textöverföring så bör du i dagsläget aldrig använda någonting annat än utf-8.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Vet inte om jag kan länka min sida skulle gå under reklam tror jag.

Fast nu när jag skaffade ny design i veckan struntar jag i om det räknas som reklam.

Purpline.se

Den nya designen är väl inte den allra bästa men duger.


   
SvaraCitera

Någon som har något tips om hur jag kan förbättra min sida lite så att man lättar kan hitta till den via google?


   
SvaraCitera

My dreams are her:

Fast nu när jag skaffade ny design i veckan struntar jag i om det räknas som reklam.

Hmm, ser ut som om den är gjord på tidigt 2000-tal. Hårda kanter och många tomma utrymmen. Sen förstår jag inte riktigt sidans syfte, den visar ju bara ett antal auktioner?

My dreams are her:

Någon som har något tips om hur jag kan förbättra min sida lite så att man lättar kan hitta till den via google?

Du får sökoptimera den. Sök lite på Google efter SEO.


   
SvaraCitera