Aviseringar
Rensa alla

Visa upp vad du målar just nu!


Ämnesstartare

Wildcat:
Målade akvarell igår. Med Expressionism som tanken
Lärde dock dra upp färgerna i efterhand 

20181120_104613-01.jpeg

Älskar det! Tänker på Clannad, drömvärlden med färgerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Akvarell och färgpennor. Ett till ansikte uppe i höger. Och det är en dolk hon håller i. 
IMG_20181126_211336_061.jpg
916125f04816689166bbf292b3b4aba9fe7fb568

Inspiration från your beautiful och witch tidningarna. Cornelia och Caleb! Hjärta


   
SvaraCitera

Målade klart min akvarell målning tidigare idag, Fortfarande Expressionism som tanke  

20181127_104820d.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wildcat:
Målade klart min akvarell målning tidigare idag, Fortfarande Expressionism som tanke  

20181127_104820d.jpg

Derwent är så svåra och rita med! 


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Derwent är så svåra och rita med! 

håller med, det var mycket mer enklare att sitta med en palett med färger än akvarell pennor  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wildcat:

håller med, det var mycket mer enklare att sitta med en palett med färger än akvarell pennor  

Oh ja, jag använder pennorna efter all akvarell torkat och fyller i konturlinjerna med olika färger men jag kan inte färglära än, blanda akvarellfärger.  Jag har beskrivning framför mig vilka färger som går att blanda men åter igen kamera teknik osv gör att det går långsammare för mig. Och sen vilket sätt det står förklarat på ska jag helst kunna se på långt håll men inte fixat iordning arbetsplatsen än. Har så mycket kvar att läsa på och prova tekniker, sen glömmer man nått annat under tiden. Akvarellen blir som en bra mall/underlag för pennorna.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Oh ja, jag använder pennorna efter all akvarell torkat och fyller i konturlinjerna med olika färger men jag kan inte färglära än, blanda akvarellfärger.  Jag har beskrivning framför mig vilka färger som går att blanda men åter igen kamera teknik osv gör att det går långsammare för mig. Och sen vilket sätt det står förklarat på ska jag helst kunna se på långt håll men inte fixat iordning arbetsplatsen än. Har så mycket kvar att läsa på och prova tekniker, sen glömmer man nått annat under tiden. Akvarellen blir som en bra mall för pennorna. 

kan inte heller färglära än, denna bild är den första akvarellmålning som jag har gjort på flera år, så när jag skulle måla i början så satt jag bara där i början och gissade hur saker och ting skulle se ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20181218_130155.jpg

Har målat denna tavlan i två timmar med en enkel skiss och mycket funderingar innan jag började måla. Så tänkte väl i en halvtimme och målade på snabbt. Till en random människa som ger mig Kitty prylar och ritblock. 

Tänder Kitty lampan eller släcker hon den? Sover hunden eller ska den vakna? Ska måla väggen till vänster så det blir mer perspektiv och fylla i konturer/tunna skuggor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20181219_214340.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

20181228_232944.jpg20181228_174749_0.jpg

Arbetar på en skiss flera gånger så jag kan se skillnaderna på pappret och hur den färdiga skissen blir. Inte nu men för en liten stund sen Rullar ögonen hon kommer hålla i en drömfångare. Har en tredje skiss där hon har snökulor som örhängen med noter men det kanske blir till någon annan.


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:
Akvarell och färgpennor. Ett till ansikte uppe i höger. Och det är en dolk hon håller i. 
IMG_20181126_211336_061.jpg

Gillar den här massor. Mycket imponerande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plejadisk Panda:

Gillar den här massor. Mycket imponerande!

Förstörde det andra ansiktet. Lol. Har inte rivit den än...ansiktet skulle titta mer upp och åt höger.

20181229_054954.jpg


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:
Ja.. det kanske inte är bara jag som målar en gång om dagen, alla ritar och målar nångång. Jag vill visa det jag gör, men också se vad ni gör med pennan i handen. Just nu!!!

Skärmbild (85).png
Gjorde klart den här för någon vecka sen 🙂 sorry för den dåliga upplösningen


   
SvaraCitera

Jocke02:

Skärmbild (85).png
Gjorde klart den här för någon vecka sen 🙂 sorry för den dåliga upplösningen

Tjusigt! Vilket format är den?


   
SvaraCitera
Cobrak

r officiellt ett fan av skeletons målningar

wow


   
SvaraCitera