Aviseringar
Rensa alla

Visdomstand


Ämnesstartare

Imorgon ska jag operera bort en visdomstand. Jag har hört väldigt mycket skrämmande saker om hela upplevelsen, vad kan jag egentligen vänta mig av det? Kommer jag dö av en sex timmar lång bussresa dagen efter?
Skräm mig!


   
Citera
Issen

Pattarna faller av pga lokalbedövning och tyngden av dom kommer få bussen ur balans så den kör in i en betongvägg och alla ombord tvingas spela fotboll mot Nangiala IF med Kattla i mål.


   
SvaraCitera

BU!


   
SvaraCitera

ajj detta påminner mig om när min visdomstand växte ut! Kunde inte äta på flera dagar på grund av smärtan! Det var fruktandsvärt! men varför skulle man operera bort den? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Pattarna faller av pga lokalbedövning och tyngden av dom kommer få bussen ur balans så den kör in i en betongvägg och alla ombord tvingas spela fotboll mot Nangiala IF med Kattla i mål.

Åh, vad bra, då slipper jag köpa nya BHar!

Djuret:

BU!

Tänkte mer med skrämmande berättelser om smärta och bedövning som släpper mitt i operationen osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

men varför skulle man operera bort den?

Varför skulle man inte göra det? Visdomständer måste ju tillsammans med blindtarmen vara det mest onödiga som finns i människokroppen.
Jag ska dock inte operera bort min för nöjes skull utan för att den är infekterad och växer dumt.


   
SvaraCitera

Först borrar dom ned i tanden så den går sönder i delar, och det sprutar benflisor och smakar jätteäckligt i munnen. Du vet när man filar naglarna, och hur det luktar? Så smakar det ungefär. Sedan bryter och bänder dom ut allting med en stor grej.

Sedan får du inte ligga på hela dagen, och måste bita på en sak i flera timmar. Några ipren kan också vara bra [party]

Om du har tur så får du ett hål där, som matbitar kan fastna i [cute]


   
SvaraCitera

Åh fyfan, de vickar så jävla äckligt på tanden när den ska dras uuuuuuuuut, det är så jävla vidrigt. Man har typ tio bedövninssprutor och det känns ända in i roten [cry] Det är så himla vidrigt. Känns som att alla tänder vilken sekund som helst kommer ramla ur. Åh, och visdomständer ligger så långt in också, dör. Tur att jag slipper, hade hellre haft en dumt växande tand i käften.


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Tänkte mer med skrämmande berättelser om smärta och bedövning som släpper mitt i operationen osv.

Mina har nyss växt ut och gör ej ont så tyvärr. [cry] Hoppas nån kan göra situationen jobbigare för dig. Det är du värd! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Sedan bryter och bänder dom ut allting med en stor grej.

Den delen fasar jag väldigt för. Kommer behöva stålsätta mig för att inte skrika av obehag och springa iväg.

Oväntad:

Sedan får du inte ligga på hela dagen

VA?! DET HAR JAG INTE HÖRT NÅGOT OM. Jag hade ju tänkt åka hem och sova efteråt. [cry]

Oväntad:

Om du har tur så får du ett hål där, som matbitar kan fastna i [cute]

... [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Tur att jag slipper, hade hellre haft en dumt växande tand i käften.

Min råkar dock vara infekterad också och får ibland för sig att utsöndra var, vilket är mindre mysigt. [n]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

[cry]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

[cry]

Ledsen [cute]

Kanske är annorlunda för dig [y]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Min råkar dock vara infekterad också och får ibland för sig att utsöndra var, vilket är mindre mysigt. [n]

Infektionen kommer ligga kvar i roten om de inte på något sätt borrar in och rycker ur roten.


   
SvaraCitera

Jag blir rädd för visdomständer av att läsa denna tråd [sad]


   
SvaraCitera

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Jag har hört väldigt mycket skrämmande saker om hela upplevelsen, vad kan jag egentligen vänta mig av det? Kommer jag dö av en sex timmar lång bussresa dagen efter?
Skräm mig!

För vissa är det världens besvär. Borrning, spräckning, dra och slita ut tanden och slutligen värk i flera dagar.
För vissa är det lätt som en plätt. Beror helt enkelt på hur snälla/elaka dina visdomständer är. [smile]


   
SvaraCitera