Aviseringar
Rensa alla

Vissa hemsidor och bilder


Ämnesstartare

Nu, alla underbara datafixare (uppmärksamma att jag faktiskt pratar om mjukvaran där [cool])

Nu är det så att min pappa har varit snäll och formaterat om min dator. Det konstiga är att det är vissa sidor som är uppbyggda med bilder (bloggar, etc) som är helt åt pipsvängen.

På bilden kan ni se var jag menar.

Jag tänkte att sidan kanske hade hängt sig för tillfället men det ha rvarit så hela tiden nu, plus att det inte är så på min lilla dator.
Vet någon vad det kan vara? [blush]

namnlös.bmp


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Flash eller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

Flash eller.

Dold text: Och så får man tänka på att jag är rätt blåst
Förklara. Hur fixar man sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Förklara.

http://get.adobe.com/flashplayer/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Weapons Dude:

http://get.adobe.com/flashplayer//p >

Okej då var det som jag trodde.
Nej, den har jag redan installerat.


   
SvaraCitera
Åtta

Det är svårt att säga från den där lilla skärmdumpen, men det ser nästan ut som att du har för låg skärmupplösning och/eller använder Internet Explorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är svårt att säga från den där lilla skärmdumpen, men det ser nästan ut som att du har för låg skärmupplösning och/eller använder Internet Explorer.

Jag har testat att ha både 800 någonting och 1000 någonting men det är likadant på båda. Sen har jag internet explorer men det har jag alltid haft.

Det roliga är att bilddagboken fixade sig direkt efter att jag gjort den här tråden, men sen finns det andra sidor som fortfarande är så.


   
SvaraCitera
Åtta

Harpyja:

Jag har testat att ha både 800 någonting och 1000 någonting men det är likadant på båda.

Hmm, 1024 borde definitivt räcka (dock skulle jag rekommendera dig att köra i åtminstone 1280x1024 (eller 1440x900 om du har widescreen).

Harpyja:

Sen har jag internet explorer men det har jag alltid haft.

Image

[no-no]

I övrigt kan jag inte komma på vad som kan vara felet.Speciellt inte om felet kommer och går. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hmm, 1024 borde definitivt räcka (dock skulle jag rekommendera dig att köra i åtminstone 1280x1024 (eller 1440x900 om du har widescreen).

Vad fan :S Nu helt plötsligt går det att välja där i mellan. Förut hade jag bara de två som jag kunde välja men nu kan jag ställa in vad som helst. [tard]

Om man inte har explorer, vad har man då?
Min kompis har firefox, det kan jag inte säga att det är så mycket bättre.


   
SvaraCitera

Uppdatera sidan, rensa cache, uppdatera igen. Ser ut som om CSS-filen inte laddats ordentligt :/. Händer mig ibland, men det brukar lite f5-spammande fixa.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Harpyja:

Vad fan :S Nu helt plötsligt går det att välja där i mellan. Förut hade jag bara de två som jag kunde välja men nu kan jag ställa in vad som helst. [tard]

När man inte har grafikkortsdrivrutiner så kan man inte välja mellan så många upplösningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

När man inte har grafikkortsdrivrutiner så kan man inte välja mellan så många upplösningar.

Men jag har inte gjort någonting mellan ida och igår? [tard]
Jag ska försöka... Det där du sa innan... höm
Rensa vadå?


   
SvaraCitera
Åtta

Harpyja:

Om man inte har explorer, vad har man då?

Man kan t.ex. ha Opera, Firefox, Safari, eller Google Chrome. Vilken som helst av dem är bättre än Internet Explorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Man kan t.ex. ha Opera, Firefox, Safari, eller Google Chrome. Vilken som helst av dem är bättre än Internet Explorer.

Pff. Jag ser inget fel med explorer [no-no]


   
SvaraCitera

Harpyja:

Jag ska försöka... Det där du sa innan... höm
Rensa vadå?

Verktyg (kugghjulet) > Internetalternativ > Webbhistorik (ta bort den).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Verktyg (kugghjulet) > Internetalternativ > Webbhistorik (ta bort den).

Jaha. webbhistorik vet jag vad det är :D. Det kunde du sagt från början. Ska se om det gör någon skillnad.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fast det hjälpte inte.
Well, det får väl vara så.


   
SvaraCitera