Aviseringar
Rensa alla

Visste amerikanska regeringen om attackerna 9/11 innan de skedde?


Ämnesstartare

Anarkandi:

Ja, helt övertygad (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Emmy95

SAmini:

Wtf? Hela poängen var ju att låta det hända för att ändra lagar.
Såg hela dokumentären på cirka 3 timmar, blir lite övertygad när jag hörde de som blev intervjuade och när de ställde de som utrett orsakerna mot väggen, och hur de bara avfärdade frågorna utan att svara på dem.

Fullständigt vansinne att tro något sånt, det är så ologiskt och urbota idiotiskt att det är skrattretande och jämförtbart med förintelseförnekelse.
Att det verkar som att det var uppgjort tyder bara på hur dåligt Buschadministrationen skötte situationen, inte hur de försökte låta det hända.
Det finns ingen logik i att låta en sån grej hända, ännu mindre att konspirera ihopa det själv.

Men men, vi vet ju alla att konspirationsteorier oftast är skapade av vansinne 😛


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

enverhoxha:

en hotbild fanns väl redan innan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Afan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Nej, helt övertygad. (Du röstade på detta alternativ)

Det är bara galningar,vänsterextremister och mellanösternfolk som tror på sånt, att förneka Islamisternas roll i 9/11 är att att spotta offrena för terrorismen i ansiktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag tror det. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att de visste om det, och att de skulle ligga bakom det är helt befängt. Däremot kan det mycket väl hända att de fått tips, hade en aning om att det skulle kunna hända eller så, och inte agerade på det. I efterhand måste det ha tyckts att de klantade till det rejält, och det ville de inte gå ut med, därav det hemlighetsmakeri som finns.
Vilket bara gör det ännu klantigare.


   
SvaraCitera

Cacaoxo:

CIA bombade så att snyggingen george bush ska ha en anledning för att kriga irak (sno deras olja)

Ahaa, jo att bomba usa, och sen att afghanistan tar på sig skulden, för att sen gå i krig mot irak för att ta olja, nu det verkar som ett väldigt troligt händelseförlopp.
Säker på att du inte blandar ihop krigen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQFreak:

och sen att afghanistan tar på sig skulden

Höh?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Höh?

Förlåt, dåligt uttryckt, AL QAIDA ska det självklart stå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQFreak:

Förlåt, dåligt uttryckt, AL QAIDA ska det självklart stå.

Vad jag vill minnas tog inte Al-Qaeda på sig skulden förrän flera år efter att kriget i Afghanistan påbörjats, och ett år efter att kriget i Irak påbörjats.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Vad jag vill minnas tog inte Al-Qaeda på sig skulden förrän flera år efter att kriget i Afghanistan påbörjats, och ett år efter att kriget i Irak påbörjats.

"Efter terrorattackerna den 11 September fann utredarna snart bevis som pekade på att bin Laden var inblandad i attackerna. Bin Laden förnekade först offentligt sin inblandning, men hyllade de ansvariga för attackerna. Strax innan presidentvalet i USA 2004 bekräftade han på en bandupptagning att han och al-Qaida var ansvariga för attackerna."

"Det officiella målet med invasionen var att fånga Usama bin Laden, utrota al-Qaida, och få bort talibanregimen."

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Afghanistankriget_%282001-%29


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQFreak:

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Afghanistankriget_%282001-%29

Vilket var precis vad jag sade. Al-Qaeda (eller iaf Osama) erkände attackerna först 2004, ett bra tag efter att krigen i både Irak och Afghanistan inletts.

EDIT: BY THE WAY! Detta var mitt inlägg nummer 10 000! *stolt*


   
SvaraCitera

Stringburka:

Vilket var precis vad jag sade. Al-Qaeda (eller iaf Osama) erkände attackerna först 2004, ett bra tag efter att krigen i både Irak och Afghanistan inletts.

Precis, man anföll på misstankar mot Al Qaida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

IQFreak:

Precis, man anföll på misstankar mot Al Qaida.

Så var fick du det ifrån att

IQFreak:

afghanistan tar på sig skulden, för att sen gå i krig mot irak för att ta olja

när kriget redan var igång när någon tog på sig skulden? (Eller iaf erkände inblandning)


   
SvaraCitera