Aviseringar
Rensa alla

"Visste du att..."-tråd!


Ämnesstartare

Hej alla användare här på Ungdomar.se!

Jag satt och funderade för en stund sen vad jag tänkte skapa för tråd, (eftersom jag aldrig har gjort det) så "ploppade" den här idén fram i mitt huvud:

Jag ÄLSKAR att lära mig nya saker och det är så fantastiskt kul att lära sig nya saker! 
Det gör de flesta människor, och jag är en av de.

Om man slår ihop allas hjärnor och samlar fascinerande fakta och ting om vadsomhelst skulle vi kunna bilda en stor tråd, en riktigt stor tråd!

Det låter väl roligt, va?

Så jag ber er att skriva så många konstiga fakta ni kommer på, så kanske det blir en rolig kväll i alla fall!

Tack & hej!


   
Citera

40869cc2911ce3c0f475611aa3c4246a.jpg


   
SvaraCitera
  • Vi använder inte bara en liten del av hjärnan vi använde hela vårn hjärna

  • Du kan simma efter att du ätit nemas problemas

  • trollsländor lever mycket längre än 1 dag

  • ankors kvackande ekar

  • banan är en frukt (väldigt lång förklaring men det är sant, det kan också klassas som ett bär i vissa sammanhang, googla helt enkelt)

  • fladdermus kan se

   
SvaraCitera

Ett ljusår = så långt ljuset färdas på 1 år
Våran galax är 200 000 ljusår i diameter, det finns galaxer som är miljarder gånger större än våran. Det finns flera miljarder olika galaxer i vårat universum. En teori är även att det finns flera universum, så kallade multiverses


   
SvaraCitera

Visste du att östra Londons största inofficiella språk är litauiska?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Awflauggz:
Ett ljusår = så långt ljuset färdas på 1 år
Våran galax är 200 000 ljusår i diameter, det finns galaxer som är miljarder gånger större än våran. Det finns flera miljarder olika galaxer i vårat universum. En teori är även att det finns flera universum, så kallade multiverses

Det låter fascinerande! 


   
SvaraCitera

Visste du att x + 2 = 4 är egentligen 2?


   
SvaraCitera
nubbie

Sägmig:

  • banan är en frukt (väldigt lång förklaring men det är sant, det kan också klassas som ett bär i vissa sammanhang, googla

Och en ört


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Visste du att östra Londons största inofficiella språk är litauiska?

Visste du att London ligger i Sydafrika, Indien och England mm?


   
SvaraCitera

Xuzkie:

Visste du att London ligger i Sydafrika, Indien och England mm?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fascinerande!

Mer kan ni Tumme upp


   
SvaraCitera

KattenKatarina: Mer kan ni Tumme upp

Visste du att på Sicilien finns det en mumie så välbevarad att hon bara ser ut att sova.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

det här är lite jobbigt men.. Det finns fler stjärnor än antal ord som alla människor som någonsin levt har yttrat.


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Det blåbär som växer i Sverige heter på engelska inte blueberry utan bilberry (har flera namn; whortleberry, whinberry, winberry, windberry, wimberry, myrtle blueberry och fraughan). Blueberry är en annan art inom släktet och smakar, som ni kanske vet, inte alls blåbär utan mer typ.. vindruva? Alltså sånna där stora blåbär, "Amerikanska blåbär".


   
SvaraCitera

Att Superman blivit biten av Dracula

Att tjejers vänstra tutte är större än den högra för där ligger hjärtat.

Tjejer presterar generellt sätt bättre än killar i skolan.

Killar presterar generellt sätt bättre i sport än tjejer. 


   
SvaraCitera