Aviseringar
Rensa alla

vista och tracking cookie.


Ämnesstartare

tjululu
jag har lite problem med vista typ, jag använder internet explorer 7 och liksom alla "tidigare platser" man besökt försvinner inte när man rensar, och ja, jag rensar allt.
men det försvinner liksom inte, hur ska jag göra för allt ska försvinna?
och nej, jag byter inte till mozilla firefox, har testat och det gick inget bra [crazy]

den andra grejen, det är att mitt skrivbord, alltså det I datorn, inte den den står på, ikonerna där är typ jättestora, jag och min morsa har två olika användare på denna datorn, hennes ikoner är normala, medan jag har jättestora. hur fixar jag detta?

sen en annan sak, som inte rör vista [smile].
jag har fått virus(?), tracking cookie. det har inte stört mig, men jag undrar hur man tar bort det och vad den gör?

jag är ingen datanörd, så om du tycker att jag är trög på datorer och sånt tyck de då ;p

fdsf.jpg


   
Citera

tracking cookie är inget att bry dig om, varje hemsida du besöker lämnar en cookie efter sig. Inget farligt.

För att byta storlek på dina ikoner, håll ner ctrl och använd scrollhjulet på musen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tacktack tobias! [smile]
ingen som vet något om de första jag skrev om? =)


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

funkar inte med verktyg och ta bort senast besökta webplatser? kommer inte ihåg hur det ser ut i IE7 för kör IE8 men är väl nått liknande så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som sagt är jag ingen datornörd, så jag har inte en aning om vad IE7 eller IE8 är [crazy].
men själva huvudsidorna försvinner, undersidor eller hur man ska kalla de försvinner inte, länkar till bilder osv. försvinner ej


   
SvaraCitera

Någon som surfat porr på föräldrarnas dator?

Programmet Ccleaner fixar en utrensning av allt ditt porrsurfande. Vill du kan du även skriva över den tomma hårddiskytan för att man inte ska kunna återskapa alla porrbilder. Mycket behändigt.
http://filehippo.com/screensho​t/ccleaner/5312_1/


   
SvaraCitera

eeekman:

som sagt är jag ingen datornörd, så jag har inte en aning om vad IE7 eller IE8 är .
men själva huvudsidorna försvinner, undersidor eller hur man ska kalla de försvinner inte, länkar till bilder osv. försvinner ej

Det kanske är viruset som gör att det inte kan raderas?
Går du till Verktyg och sedan till "ta bort webbhistorik"?
Pröva att gå till Verktyg men sen till "Internet alternativ" och klicka på ta bort historik därifrån och sedan rensa allt.

Annars gå till kontrollpanelen och klicka på "Prestandainformation" och sen Diskrensning och rensa din hårdisk, så kanske det funkar?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera