Aviseringar
Rensa alla

visual novels


Ämnesstartare

hej tards. jag gillar visual novels, och vet inte vad jag ska spela härnäst. de jag på rak arm kan komma på som jag gillat och spelat klart är kana little sister (ett antal gånger), may sky (för några dagar sen), och true remembrance (klarade igår), fast jag har spelat fler än så. mest dåligt minne som spökar.

rena h-games och dating sims är mindre intressant, fast inte ointressant, men det som jag tilltalas mest är väl romantik, misär och dylika teman (som det finns gott av i ovan nämnda spel).

och just det, mer interaktiva sådana än typ true remembrance vore inte helt fel.

tipsa mig!

Image


   
Citera
Ämnesetiketter

Max Payne?
Fahrenheit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det typ som att "spela" en deckare eller? Asså att det är som att läsa en bok men man påverka allt själv? :S

För jag tror jag spelade en porrvariant av den här genren förut, man skulle typ snacka med en tjej och säga "rätt saker" och i slutet fick man ha sex med henne. Det var japanskt, minns dock inte vad det heter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Max Payne?
Fahrenheit?

nej.

McLuver:

Är det typ som att "spela" en deckare eller? Asså att det är som att läsa en bok men man påverka allt själv? :S

det finns de som är på det temat, ja. här finns en lista över visual novels som är översatta till engelska, sammanställd av shii. inte komplett, men väldigt användbar. jag rekommenderar true remembrance, den var jävligt snygg, och jävligt grym. dock inte det minsta interaktiv. a dream of summer spelade jag precis igenom, det var väl på någon medelnivå av interaktivitet ungefär, har fått fram två slut nu. snyggt, men storyn lämnade lite att önska. eller kanske mer berättandet.

McLuver:

För jag tror jag spelade en porrvariant av den här genren förut, man skulle typ snacka med en tjej och säga "rätt saker" och i slutet fick man ha sex med henne. Det var japanskt, minns dock inte vad det heter.

kan ha varit en visual novel, kan ha varit en dating sim. olika men snarlika. dating sims är statbaserade, tenderar att vara mycket mer interaktiva, och de stora brukar ha skapligt många tänkbara slut. rent generellt så brukar de brista i både grafik och story, dock, och vara väldigt snarlika varandra. fast jag gillar dem ändå, iallafall en del av dem.

ah, och de brukar vanligen ha mer än ett potentiellt offer av honkön, det är det som är charmen med dem. ett prima exempel är true love, som har typ 10 sittkissarkaraktärer (och en som inte är sittkissare, men ändå har ett eget slut), varav en del är jävligt krångliga att låsa upp slutet med, och många kräver vissa speciella omständigheter för att man ska ha en chans att låsa upp dem överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera