Aviseringar
Rensa alla

Vit sak på bröstet


Ämnesstartare

Hejsan! Jag har något vitt bröstet, asså precis under.. jag har haft den där hela mitt liv och det är inte sådana fläckar: %3Bhttp%253A%252F%252Ftabortarr.nu%252Fta-bort-leverflackar-och-pigmentflackar%3B240%3B172
 utan det är som typ en leverfläck.. vad kan det bero på? farligt? har någon annan så?

kan ta bild på de och visa här när min iphone laddat färdigt.

tacksam för svar!Glad


   
Citera
Ämnesetiketter

precis som du googlade kan det vara ba va pigmentfläckar. men ring sjukvården och kolla upp!


   
SvaraCitera

Jag har likadan på bröstet, pigmentfläck! Inget farligt utan man måste bara vara noga med att smörja in det ordentligt när man är ute i solen.


   
SvaraCitera

Det är inte vad du länkade utan en vit fläck?

googlade lite snabbt om vita leverfläckar (eller när huden runt en leverfläck blir vit, vet om att detta hänt min bror förr, men för att förklara bättre:

"När färgen försvunnit runt ett födelsemärke på samma sätt som hos dig så säger hudläkarna att det bildats en "halo", d.v.s. ljusring. Det beror på att kroppens immunförsvar angripit de pigmentbildande cellerna. Det är de vita blodkropparna och antikropparna som då blivit aktiva och utplånat pigmentet. Samtidigt kan den person som drabbats få pigmentlösa vita fläckar på andra ställen i huden som kallas vitiligo."

men jag kanske missförstod dig


   
SvaraCitera
Exner

FruLiten: pigmentlösa vita fläckar på andra ställen i huden som kallas vitiligo."


   
SvaraCitera

sperma


   
SvaraCitera

amsi: sperma

Men amsi då, vart har sperman kommit ifrån då om den varit där hela hennes liv? har läkaren saggat på henne? 


   
SvaraCitera

Synd att inte kebu är här 🙁


   
SvaraCitera

den som förlöste henne ur hennes mammas vagina, den läkaren menar jag


   
SvaraCitera

FruLiten:

Men amsi då, vart har sperman kommit ifrån då om den varit där hela hennes liv? har läkaren saggat på henne? 

Någon som saggat på henne varje natt hela livet ofc
Sedan är det väl allmänt känt att sperma fräter bort all färg på kroppen det är df alla har ljusa handflator


   
SvaraCitera

Och albinos och deras relation till sperma ska vi inte ens prata på.


   
SvaraCitera

Järn: Och albinos och deras relation till sperma ska vi inte ens prata på.

Måste sluta ha sex med min kille, måste vara därför jag inte blir solbrun.


   
SvaraCitera

Järn: Någon som saggat på henne varje natt hela livet ofc

Är det någon speciell som gjort detta? Hennes pappa? John Blund?


   
SvaraCitera

FruLiten:

Måste sluta ha sex med min kille, måste vara därför jag inte blir solbrun.

Äh, bara att förbjuda honom från att komma. Rätt åt män att få blueballs


   
SvaraCitera

FruLiten:

Är det någon speciell som gjort detta? Hennes pappa? John Blund?

John blund låter troligast
Han är fan ett creep


   
SvaraCitera