Aviseringar
Rensa alla

vita män är d mest diskriminerade gruppen i sverige


Ämnesstartare

jag hörde just detta. är mentalt förlamad 


   
Citera
Ämnesstartare

frågade vrf denne tyckte så. ''så är det bara'' 

tog bort från fb peac


   
SvaraCitera

Blir lite kränkt av den här tråden 🙁


   
SvaraCitera

Glad


   
SvaraCitera
Bakric

Bara de vita män som inte tar sig i kragen och gör något vettigt. Klart man blir diskriminerad då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kekeoxo:

frågade vrf denne tyckte så. ''så är det bara'' 

tog bort från fb peac

Party


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla e lika diskriminerade på olika sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då kan du ta bort mig också. Hjärta

Vita män blir inte mer diskriminerade än invandrare eller kvinnor, utan alla möter diskriminering - dock är skillnaden att diskrimineringen mot vita män anses "ok" och vi får inte "försvara" oss mot den. Det är OK att sparka uppåt, d.v.s man anser den vita mannen som den starkare parten.

(Personligen tror jag dock att vita män diskrimineras mer  i dagens Sverige än kvinnor eftersom alla är så påverkade av feministdebatten de senaste åren. Invandrare och vita män är troligtvis de som möter mest diskriminering)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nejjj  bratie sluta trölla puss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta

Det är sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brat brat stek stek:

Då kan du ta bort mig också. Hjärta

Vita män blir inte mer diskriminerade än invandrare eller kvinnor, utan alla möter diskriminering - dock är skillnaden att diskrimineringen mot vita män anses "ok" och vi får inte "försvara" oss mot den. Det är OK att sparka uppåt, d.v.s man anser den vita mannen som den starkare parten.

(Personligen tror jag dock att vita män diskrimineras mer  i dagens Sverige än kvinnor eftersom alla är så påverkade av feministdebatten de senaste åren. Invandrare och vita män är troligtvis de som möter mest diskriminering)

hur blir vita män diskriminerade då? genom att inte få komma in på ladies night eller va? Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chi Huang Ti:

hur blir vita män diskriminerade då? genom att inte få komma in på ladies night eller va? Sover

Vårdnaden av barn, där mödrarna i majoriteten av fallen får vårdnaden efter skilsmässor. (Gäller alla män)

Många arbetsplatser kör inofficiellt med kvotering numera, dvs. man vill endast eller helst ha in invandrare eller kvinnor. Såg senast idag något ställe som sökte restaurangpersonal - de ville ha kvinnor eftersom det redan fanns två män på arbetsplatsen. Kvinnor har kvoterats in i militären/polisen trots att de varit svagare/sämre än män som nekats platser.

Nej inte Ladies Night, men vanliga besök på nattklubbar visar tydligt på hur mycket lättare kvinnor har det i dörren ex. där 22-åriga killar (både vita och invandrare) nekas i dörren på en +23-klubb medan 18-åriga tjejer kommer in utan problem.

Våldtäkter mot män eller sexuella ofredanden mot män av kvinnor tas med ett garv, medan om en man ramlat in i en kvinna på stan blir det en dom för sexuellt ofredande.

Allmänt så anses det OK att klanka ner på vita män, att vi är så fula, äckliga, fördomsfulla, värdelösa osv. Speciellt av kultureliten i media.

"

"Vi undrar varför ingen pratar med oss längre, och nu har vi kommit
fram till att det beror på att svenska män är för tråkiga för oss helt
enkelt. Vilka stackare de är, de vet inte ETT SKIT om passion. Till
skillnad från oss. Tänk vad härliga Medelhavsländerna är, det är sol och
god mat och flirtiga bartendrar som TAR TILLVARA på livet. Här skulle
man bo jämt."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävla SD-propaganda detta. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu kommer jag inte ihåg vad artikeln hette, men det var en artikel jag läste i pappersbilagan av DN för ett par veckor sedan. Journalisten intervjuade rapparen Mohamed Ali uttryckte sig såhär "Jag är visserligen vit svensk man - inte för att det är något fel med att vara det".

HUR SJUKT ÄR INTE SAMHÄLLET? Är det inte en självklarhet att det inte är något fel i att vara vit man. Att vita svenska journalister känner att de behöver ursäkta sin etnicitet och sitt kön är skamligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har alltid tyckt att det är lite fascinerande att s3on är så ''anti-sd'' men ändå är han en av de mest fördomsfulla (smygrasistiska kommenterar) medlems här. 

mkt fascinerande


   
SvaraCitera