Aviseringar
Rensa alla

Vitbok över Salem 2008


Ämnesstartare

Länk till vitboken: http://www.motkraft.net/nyheter/3369

Media har enligt många gett en felaktig bild av hur Salemmarschen gick till den 6e december i år, man har endast brytt sig om polisens version av det som hände och inte ifrågasatt denna eller ens bemödat sig med att fråga motståndarsidan hur det hela gick till. Media var inte ens där och tilläts inte att komma nära av polisen, så att man blint förlitar sig på deras sida av saken känns väldigt dumt.

http://www.motkraft.net, en sida för vänsteraktivister, har därför bestämt sig för att göra en vitbok över händelserna. I denna ska man ta upp denna andra sidan av saken som media ignorerar och som polisen vill förhindra att folk tar del av.

Jag själv tycker att det känns mer trovärdigt att lyssna på folk som faktiskt var där och kan berätta sin sida av saken än att lyssna på reportrar som inte var ens i närheten av platsen utan förlitar sig på andrahandskällor, sen får man självklart ta det folk skriver med en nypa salt eftersom de har ett politiskt intresse av att framställa polisen illa men det samma gäller polisen om motståndarsidan.

I alla fall, jag tänkte att nån kanske har ett intresse av att läsa detta så därför gjorde jag den här tråden. För att ha lite diskussionsunderlag så kan ni ju diskutera de olika versionerna och folk som var där kan berätta hur de upplevde det hela. Kom även ihåg att skicka in er version av det hela till Motkrafts bok om ni inte redan har gjort det.

[smile]


   
Citera

[party]


   
SvaraCitera

Men, nu är du väl ändå lite sent ute?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Men, nu är du väl ändå lite sent ute?

Finns det redan tråd? [crazy] Jag tyckte inte att jag såg någon men jag kollade bara lite snabbt.


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

God Konsument:

Egendom

Syftade mer på att de flesta som är aktiva på vänsterkanten förmodligen redan sett nyheten på motkraft då den publicerades endast någon dag efter självaste demostrationen. Således är tråden onödig!


   
SvaraCitera

fruitpunch:

Syftade mer på att de flesta som är aktiva på vänsterkanten förmodligen redan sett nyheten på motkraft då den publicerades endast någon dag efter självaste demostrationen. Således är tråden onödig!

Det är väl jättebra om den uppmärksammas av folk som inte är organiserade aktivister?


   
SvaraCitera

Hezkirin:

Det är väl jättebra om den uppmärksammas av folk som inte är organiserade aktivister?

Man behöver väl inte vara organiserad för att känna till motkraft.net?


   
SvaraCitera

fruitpunch:

Man behöver väl inte vara organiserad för att känna till motkraft.net?

Vad jag menade var att det är jättebra om vitboken uppmärksammas av Svensson m.fl., så att dessa kan få en mer nyanserad bild av hur det gick till i Salem.


   
SvaraCitera

Hezkirin:

Vad jag menade var att det är jättebra om vitboken uppmärksammas av Svensson

Man kan ju alltid drömma [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Syftade mer på att de flesta som är aktiva på vänsterkanten förmodligen redan sett nyheten på motkraft då den publicerades endast någon dag efter självaste demostrationen. Således är tråden onödig!

Är väl inte bara intressant för vänstern? [confused] Ungdomar som inte bildat sig en politisk uppfattning ännu kanske är intresserade av att se att tidningens version av det hela inte är den enda som finns? Kanske någon som då får upp ögonen och inser att media inte alltid talar sanning och börjar aktivera sig?


   
SvaraCitera

God Konsument:

aktivera

Image


   
SvaraCitera

Jag antar att du litar på information som kommer från källor som t ex Info14, SMR eftersom det också är förstahandskällor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

a

Det där är så grymt uttjatat nu.


   
SvaraCitera

Polisen ljuger, nazisterna ljuger, är det bara vänstern som talar sanning alltså?


   
SvaraCitera