Aviseringar
Rensa alla

Vithyad


man får väll säga neger om man inte menar ngt illa? för en rasist är ju neger ett skällsord men för mig betyder det enbart mörkhyad vad tycker ni?


   
SvaraCitera

Thé King:
man får väll säga neger om man inte menar ngt illa? för en rasist är ju neger ett skällsord men för mig betyder det enbart mörkhyad vad tycker ni?

Det är inte den som säger det som avgör huruvida det är otrevligt eller inte, utan den som åsyftas och det spelar ingen roll öht vad det "betyder för dig". Punkt slut.
Det finns ingen som helst anledning att använda ett ord som historiskt sett symboliserat förtryck och rasism när det finns utomordentligt välfungerande andra ord som ersatt detta.


   
SvaraCitera

rotorblad:

Det är inte den som säger det som avgör huruvida det är otrevligt eller inte, utan den som åsyftas och det spelar ingen roll öht vad det "betyder för dig". Punkt slut.
Det finns ingen som helst anledning att använda ett ord som historiskt sett symboliserat förtryck och rasism när det finns utomordentligt välfungerande andra ord som ersatt detta.

men det är ju värre om jag säger det för att såra ngn än att jag råkar utrycka mig lite klumpigt


   
SvaraCitera

Thé King:

men det är ju värre om jag säger det för att såra ngn än att jag råkar utrycka mig lite klumpigt

Det första är väl uteslutet redan från början, så det känns som en lite löjlig jämförelse. Klart att alla ord är värre om man säger dem i syfte att kränka, men det blir ett märkligt sätt att alltid resonera så.


   
SvaraCitera

ja såklart det är uteslutet jag är så långt bort ifrån rasist som man kan komma


   
SvaraCitera

kolla tillbaka på 80 o 90 talet där man sa neger helt öppet som skämt i tv..
ska människorna som blivit uppväxta under den tiden helt plötsligt bli kallade rasister för att dom fortfarande använder ordet 


   
SvaraCitera

Om de inte har vett att anpassa sig: Ja.


   
SvaraCitera

handendärnissen:
kolla tillbaka på 80 o 90 talet där man sa neger helt öppet som skämt i tv..
ska människorna som blivit uppväxta under den tiden helt plötsligt bli kallade rasister för att dom fortfarande använder ordet 

Men det finns ingen anledning att fortsätta använda ett sådant ord? 
Om någon känner att den prompt vill det kan den väl sätta sig på en stubbe på valfritt kalhygge och göra det tills den tröttnar.

Man kan för övrigt uttala sig rasistiskt utan att vara rasist.


   
SvaraCitera

Thé King:
man får väll säga neger om man inte menar ngt illa? för en rasist är ju neger ett skällsord men för mig betyder det enbart mörkhyad vad tycker ni?

det är okej om du är en idiot

ungefär som när raggare bär sydstatsflaggan


   
SvaraCitera

S3ON:

det är okej om du är en idiot

ungefär som när raggare bär sydstatsflaggan

förstår inte vad alla tycker är fel med raggare egentligen, roliga fulla människor i en gammal bil på roadtrip till en träff eller annat, en fin livsstil som troligen inte kommer dö ut förän dom förbjuder gamla bilar


   
SvaraCitera

om ni bara viste va kul de är att supa i en gammal jänkare så skulle ni tyck raggare va trevliga, ofta vill inte raggare nåt ont alls, är du trevlig o delar 1 öl eller 2 med ett litet gäng o snackar om nåt så blir stämningen bra men om du går fram till dom o klagar rakt upp i trynet på dom så blir dom nog inte så glada


   
SvaraCitera

Som jag skrev, det är okej om de ej vet bättre. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Som jag skrev, det är okej om de ej vet bättre. 

de vet att lika mkt som andra, bara att dom väljer att åka gammal bil o ha kul 


   
SvaraCitera

Jag röstade ja men jag förstod iof inte riktigt vad som var poängen eller vad TS menar/menade.
JAg kan tycka att istället för att hålla på som alla som ska vara så jävla PK och uttrycka sig som att ''det är för få X med i bilden'' eller vad det nu kan va så kan man tänka tillbaka så som det är i Sverige, det är 90% vita i detta land, varför ska man blanda ut allt med nån mörkhyad eftersom de är ''underrepresenterade''. Sådant tycker jag är rena rama tramset.
Det är inte konstigt om många bilder pryds av vita människor i ett land med uteslutande vita människor.
Om det vore reklam med en vit i ett land där det bor uteslutande mörkhyade då hade det blivit värsta kalabaliken. Tvärtom i Europa, ingen höjer ögonbrynen.


   
SvaraCitera

ja varför inte?


   
SvaraCitera