Aviseringar
Rensa alla

Vittna mot langare..


Ämnesstartare

3224546:

ljug för polisen du har inget att förlora på det. Förutom lite trovärdighet.

Har redan givit ut langarens nummer, kan jag ändra mig nu på efterhand och säga att det INTE är han?


   
SvaraCitera

Min1:

ag vet att jag bara ses som vittne. Det jag var ute efter var att slippa sätta dit personen som köpte eftersom jag är den enda (utöver honom då) som kommer få skit för det, antingen av honom eller av alla hans kompisar. + att inga andra langare kommer vilja langa åt mig, vilket är det mindre pr

Neka bara. Erkänner inte han så finns det ju ingen bevisning mot honom och han går fri. Säg att du bara gav ett nummer på måfå för att du fann poliserna hotfulla. Sen oroa dig inte för mened. Inte troligt att de skulle åtala för det om du säger så i tingsrätten heller då det inte finns mycket till bevisningsläge och speciellt inte om langaren går fri


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

det inte finns mycket till bevisningsläge och speciellt inte om langaren går fri

Nej spec eftersom han inte ens bor i denna kommun?


   
SvaraCitera

Min1:

Har redan givit ut langarens nummer, kan jag ändra mig nu på efterhand och säga att det INTE är han?

Klart du kan, eller tror du att dom styr vad du kan och inte kan säga? Det är väl helt enkelt bara till å säga som så att jag inte har en aning om vad ni pratar om, var lagomt tankad vid tillfället och har inget minne av vad jag eller ni sa. Allt var lögn och förbannad dikt då jag ville slinka ur situationen så smidigt som möjligt. Sen är du helt enkelt bara tyst och håller dig vid storyn. Tänk Manuel "i know nothing im from barcelona"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

3224546:

var lagomt tankad vid tillfället och har inget minne av vad jag eller ni sa

Han sa till mig att jag verkade väldigt nykter vid tillfället även i telefonen till min mor, så alla tre parter vet mycket väl att jag inte var jävligt tankad :/


   
SvaraCitera

Min1:

Han sa till mig att jag verkade väldigt nykter vid tillfället även i telefonen till min mor, så alla tre parter vet mycket väl att jag inte var jävligt tankad :/

Ja men gjorde de utandningsprov?
Förmodligen inte så vad polisen säger att han uppfattade dig är inte värt ett skit och han kommer knappast bli kallad som vittne för att bevisa den frågan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

Ja men gjorde de utandningsprov?

Nej det gjorde det inte, jag drack inte ens på platsen. Jag åkte dit för att jag bar på en påse.


   
SvaraCitera

Min1:

Nej det gjorde det inte, jag drack inte ens på platsen. Jag åkte dit för att jag bar på en påse.

Ja men då kan de ju inte bevisa hur full du var och inte heller hur du agerar på fyllen så oroa dig inte för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

så oroa dig inte för det.

Nej det är sant. Men antagligen måste mina föräldrar medverka på förhöret och jag har ju redan haft ett "förhör" hemma med dem så ljuger jag märker dom det..


   
SvaraCitera

Min1:

Nej det är sant. Men antagligen måste mina föräldrar medverka på förhöret och jag har ju redan haft ett "förhör" hemma med dem så ljuger jag märker dom det..

Ja om du är under 18 ska de ju medverka men det spelar ju ingen roll. Du kan ljuga så tungan blir blå och de kan märka direkt när du ljuger men det spelar ingen roll. Är ditt ord de enda dem har så kan du säga vad du vill och de får gå på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Charley Day:

Är ditt ord de enda dem har så kan du säga vad du vill och de får gå på det.

Ja det är nog sant.. Så även om mina föräldrar säger emot det jag säger kan dom inte lyssna på dem, eller? Jag menar, det är ju JAG som är vittnet, inte dom..


   
SvaraCitera

Min1:

Ja det är nog sant.. Så även om mina föräldrar säger emot det jag säger kan dom inte lyssna på dem, eller? Jag menar, det är ju JAG som är vittnet, inte dom..

Precis. De var ju inte där och den enda anledningen att de är med på förhör är för att du är minderårig. De har inget att säga om dina vittnesuppgifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min1:

Ja det är nog sant.. Så även om mina föräldrar säger emot det jag säger kan dom inte lyssna på dem, eller? Jag menar, det är ju JAG som är vittnet, inte dom..

Typ så ja. Eller rättare sagt, dina föräldrar vet ju inget om det hela. Om de vet vem langaren är och säger det, så kan det ju hända att de får vittna men det är ju inte direkt ditt problem.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Typ så ja. Eller rättare sagt, dina föräldrar vet ju inget om det hela. Om de vet vem langaren är och säger det, så kan det ju hända att de får vittna men det är ju inte direkt ditt problem.

Hur skulle dom kunna få vittna om något dom aldrig var med om. Det funkar inte som så att dom kan komma in och påstå att det där var ju faktiskt kanske langaren. Ingen åklagare är så pass efterbliven så att dom skulle kalla ett vittne som aldrig var med på platsen, vore ju som att skjuta sig själv i foten.

Till ts. Sluta fråga idiotiska frågor nu, ändra dig till att du inte minns vad du sa under förhöret på plats och tar tillbaka exakt allt och sen är du tyst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Om de vet vem langaren är och säger det, så kan det ju hända att de får vittna men det är ju inte direkt ditt problem.

Ja, okej. Men eftersom jag bara vet förnamnet på langaren, kan jag då påstå att jag visade polisen fel kontakt i min mobil? jag sa aldrig numret utan höll bara fram mobilen.. Sedan säger jag att jag inte har kvar numret till den rätte personen med samma förnamn och jag inte vet hans efternamn heller..eller blir det för krångligt?

Har jag någon fördel av att jag inte träffat personen, tagit emot alkoholen, eller betalat personen? hann aldrig göra det så han åkte och lämnade det på min gård medan jag var borta.. Så egentligen "hittade" jag alkoholen? Men jag tänkte, det är väl försent att ändra sig om jag redan givit ut ett nummer..


   
SvaraCitera