Aviseringar
Rensa alla

Vodka + red bull farligt?


Ämnesstartare

Hej! Jag undrar om det skulle vara farligt för hjärtat att dricka lite vodka tillsammans med red bull [smile] Ska inte dricka så mycket alkohol, men så att jag blir lite tipsy typ. Vet inte riktigt hur bra mitt hjärta är, men det är nog inget fel på det [y] Vad tror ni?


   
Citera
Ämnesetiketter

jag gjorde det på valborg, tror inte att det är helt ofarligt men om du inte tar alltför mycket vodka så är det lugnt [smile]


   
SvaraCitera

Nej det är inte så farligt, säljs på krogen iaf.


   
SvaraCitera

The drink can be dangerous because alcohol is a depressant while the caffeine in Red Bull is a stimulant, but no proconvulsant effects are likely at the normal dosages conferred by several or even numerous drinks. As with any alcoholic drink, the ethanol contained inside Vodka Red Bulls is directly toxic to cardiac myocytes. It was reported in Sweden that two people succumbed after drinking Vodka Red Bull, but the coroner found no direct link between the drink and the deaths.[1]

http://en.wikipedia.org/wiki/Vodka_Red_Bull


   
SvaraCitera

Det är inte värre än att dricka Irish Coffee eller en cognac till kaffet, typ.

Alkohol + koffein är måttligt hälsosamt, men det är gott. Men det är inte som att man får hjärtstopp av en vodka redbull, normalt sett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snälla trådstartare, varför skulle det vara farligt? Det är droger, som allt annat, och ska respekteras - men lita inte på media för det. Det finns inga bevisade fall, och de som avlider av det (om det nu finns ett samband) har troligen hjärtfel.

Media är jävligt snabba på att snappa upp en tonåring som dör av RB/vodka, men skiter totalt i som någon får OD på heroin.


   
SvaraCitera

Oväntad:

dangerous because alcohol is a depressant while the caffeine

Min bästa fylla någonsin hade jag på tre liter starköl och 300 mg koffein.


   
SvaraCitera

Yogi:

Hej! Jag undrar om det skulle vara farligt för hjärtat att dricka lite vodka tillsammans med red bull

Kanske är irrelevant men beror på mängden vodka och i dit fall så är du 16 det är vanligare man dör av alkohol runt 15-16 än 18-20 för att kroppen är ovan eller något jag vet inte riktigt varför.

Om du tänker på att dricka 4 st redbull är farligt som de är så är inte alkohol något som gör saken bättre.

Men jag tror du kan vara lugn är väldigt sällan något händer om man dricker normal mängd.


   
SvaraCitera

beror ju på hur mycket man dricker som med nästan allt annat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Koffeinet och alkoholen binder inte så det är inte farligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Vad tror ni?

Joo har hört det,men har problem med hjärtata så vågar inte testa[n]


   
SvaraCitera

blandningen mellan taurin och alkohol kan vara farligt i vissa lägen. Få personer har dött över det, det finns en liten risk.inget som jag tror du behöver oroa dig över.


   
SvaraCitera

Det är inte koffienet som är det farliga med alkohol det är taurinet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör de inte testade och man fick skit ont i bröstet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkoholen kommer ut i blodet snabbare, du kommer inte bli mer onykter men det kommer att slå snabbare 🙂


   
SvaraCitera