Aviseringar
Rensa alla

VOLBEAT?


Ämnesstartare

applepie01:

Sweet! Du har go'smak du.

Fast har förlyssnat mig på dem som jag skrev, detta var typ för 3 år sedan när albumet med låtarna i släpptes. [cute]


   
SvaraCitera

Jag har lyssnat en hel del på dem också och gillar dem fortfarande i rätt sammanhang. Bandit har sin vana trogen totalsabbat dem och överkommersialiserat deras låtar så att man automatiskt och undermedvetet börjar tycka att musiken är skit. Att i rätt stämning dra igång The Garden's Tale när man färdas fort i något fordon, på cykel, på bräda, joggar, åker skidor eller något - helt för sig själv - det är mäktigt på något sätt, fortfarande! 🙂

EDIT: Jag särskrev :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

Jag har lyssnat en hel del på dem också och gillar dem fortfarande i rätt sammanhang. Bandit har sin vana trogen totalsabbat dem och över kommersialiserat deras låtar så att man automatiskt och undermedvetet börjar tycka att musiken är skit. Att i rätt stämning dra igång The Garden's Tale när man färdas fort i något fordon, på cykel, på bräda, joggar, åker skidor eller något - helt för sig själv - det är mäktigt på något sätt, fortfarande! 🙂

Like your style, due!


   
SvaraCitera

applepie01:

Like your style, due!

Detsamma, oss Volbeatfans emellan!

Gillar du Volbeat så kan i övrigt ett annat band som ligger nära mitt hjärta, "Alter Bridge", vara intressant. För mig står de för musikalisk perfektion, lite likt Volbeat i låtuppbyggnaden och känslan musiken skapar - dock är det lite mer musikalisk talang inom AB, lite mer solo, och kanske lite mer passion bakom musiken.

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

Detsamma, oss Volbeatfans emellan! Gillar du Volbeat så kan i övrigt ett annat band som ligger nära mitt hjärta, "Alter Bridge", vara intressant. För mig står de för musikalisk perfektion, lite likt Volbeat i låtuppbyggnaden och känslan musiken skapar - dock är det lite mer musikalisk talang inom AB, lite mer solo, och kanske lite mer passion bakom musiken.

Tack för tipset ! [smile]


   
SvaraCitera
sincan

dvärgkastarn:

hipster [tard]

haha, kände det med[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De spelar i Gbg i november! Någon som ska dit? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker de kan vara helt ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad heter den där old school hip hop låten som du brukar ha på repeat nu igen? Galen

Schism:
De är på gränsen till outhärdliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag gick i högstadiet lyssnade jag en hel del på den i mina ögon(öron?) eminente danskjäveln Poulsen med sina pomada och sina Metallicariff. Soulsweeper #2, Garden's Tale och Maybellene I Hofteholder minns jag som den heliga treenigheten av Volbeatalster. Idag är jag mer ledigt inställd till dom även om jag skulle kunna tänka mig att se dom live på festival eller liknande om tillfälle bjöds.


   
SvaraCitera