Aviseringar
Rensa alla

Volontärarbete


Ämnesstartare

Hallå!?

Någon som har/ska/vill åka som volontär? Jag funderar på att åka men vet inte vart eller med vad. Någon som har varit på volontärresor som har lust att berätta eller någon som funderar på att på att åka och vill diskutera ?? 🙂


   
Citera

du kan alltid få komma hem till mig och städa


   
SvaraCitera

du kan alltid få komma hem till mig och städa


   
SvaraCitera

Bullshie:

Någon som har/ska/vill åka som volontär? Jag funderar på att åka men vet inte vart eller med vad. Någon som har varit på volontärresor som har lust att berätta eller någon som funderar på att på att åka och vill diskutera ?? 🙂

Jag vill göra utlandstjänst. Det är väll ett slag av volontärarbete iallafall.[rolleyes]

KannibalKocken:

du kan alltid få komma hem till mig och städa

Hahaha


   
SvaraCitera

Främlingslegionärerna kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

du kan alltid få komma hem till mig och städa

Jippi !


   
SvaraCitera

Vill, någon gång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JanJoergen:

Jag vill göra utlandstjänst. Det är väll ett slag av volontärarbete iallafall.

Haha joo de kanske de e ^^,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Vill, någon gång

Någon gång ?? Haha 🙂 Jag vill typ snart ! :/


   
SvaraCitera

Jag skall nog åka inom 1-2 år till Indien och jobba med kastlösa barn. Har tidigare varit i ryssland och gjort den dokumentär med lite ungdomar från både norge och ryssland, jättekul. [bigsmile] (Jag sitter som ordförande för Rädda Barnens ungdomsförbund i Luleå)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Jag skall nog åka inom 1-2 år till Indien och jobba med kastlösa barn. Har tidigare varit i ryssland och gjort den dokumentär med lite ungdomar från både norge och ryssland, jättekul. (Jag sitter som ordförande för Rädda Barnens ungdomsförbund i Luleå)

nej vad kul ! 😀
Jag skulle vilja åka på sånt där till typ afrika och lära barn engelska eller hjälpa till med djur eller miljö.. Skulle oxå vilja hjälpa till i sverige men vet inte riktigt vad det finns man kan hjälpa till med.. Man kanske får googla lite ?


   
SvaraCitera

Har en kompis som åkte till Afrika och jobbade som volontär. Vet inte exakt vad han gjorde dock.


   
SvaraCitera

Bullshie:

nej vad kul ! 😀

Ja, verkligen!

Bullshie:

Skulle oxå vilja hjälpa till i sverige men vet inte riktigt vad det finns man kan hjälpa till med.

Oh, det finns jättemycket! Vi har t.ex läst för barn med invandrarbakgrund på biblioteket för att hjälpa med svenskan. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Har en kompis som åkte till Afrika och jobbade som volontär. Vet inte exakt vad han gjorde dock.

Haha ok 😀 Jag tkr det verkar vara ett bra sätt att få uppleva saker och ställen, lära sig själv samtidigt som man hjälper andra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Oh, det finns jättemycket! Vi har t.ex läst för barn med invandrarbakgrund på biblioteket för att hjälpa med svenskan.

Okej 🙂 Finns de så att man kan hjälpa typ hemlösa eller djur o natur i sverige ?


   
SvaraCitera