Aviseringar
Rensa alla

Volvo S80


Ämnesstartare

Såg idag den ansiktslyfta S80:n. Det är inte en så dum bil, i min mening. Skulle gärna vilja ha en. Men inte med den symaskinsmotorn som är underhuven på denna. Det är en 1.6 d. Alltså en diesel. Jag vill ha den med en v8-motor.

DSC_0175-2.JPG


   
Citera
Ämnesstartare

Har en B21:a i min [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Har en B21:a i min

Okej![smile] Är det något du rekomenderar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Okej![smile] Är det något du rekomenderar?

En B21:a? Näeh inte ur någon aspekt nästan. Drar över en liter per mil, producerar under 100 hästar, och har inte alltför mycket vridmoment.
Däremot är den lättmekad och stilig [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amazon v8 sen blir det inte bättre volvo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Närbild på motorvalet.

DSC_0190-2.JPG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

amazon v8 sen blir det inte bättre volvo

Amazon är en riktig kärra. Dock i bruk som en veteranbil. Men i vanligen dagligt bruk vill jag nog ha en S80. Tyvärr är båda dessa bilar inte särskilt snåla. Men S80 går ju åtminstone att få med en motor som bara drar 45 liter milen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

OF 5: amazon v8 sen blir det inte bättre volvo

Lördagsöppet:

Amazon är en riktig kärra. Dock i bruk som en veteranbil. Men i vanligen dagligt bruk vill jag nog ha en S80. Tyvärr är båda dessa bilar inte särskilt snåla. Men S80 går ju åtminstone att få med en motor som bara drar 45 liter milen.

Nu skrev jag helt fel antal liter den drar. 0, 45 ska det naturligtvis vara[bigsmile]Annars kommer man inte långt med den bilen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yamaha V8an är inte mycke att sträva efter [no-no] Hellre då en D5a


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

Nu skrev jag helt fel antal liter den drar. 0, 45 ska det naturligtvis vara[bigsmile]Annars kommer man inte långt med den bilen

så det kan gå[bigsmile]

För att citera en kollega "en riktig bil drar minst 2 liter milen"


   
SvaraCitera

Tickstart:

Har en B21:a i min

själv har man b230[wink]

diesel är ju en go motor,så jävla gött ljud när man står i korsningar och har dragläge på kopplingen sen stämplar iväg och höra turbon ladda[rolleyes][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pörr40:

diesel är ju en go motor,så jävla gött ljud när man står i korsningar och har dragläge på kopplingen sen stämplar iväg och höra turbon ladda

Men då ska man ju ha en ganska stark diesel. Annars är det ju inget kul[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en Amazon eller PV.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy fan:

Köp en Amazon eller PV.

För att använda den för nöjesåk, ja. Men jag skulle aldrig ta en PV för att handla nere på Ica.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lördagsöppet:

För att använda den för nöjesåk, ja. Men jag skulle aldrig ta en PV för att handla nere på Ica.

Varför ens en S80?


   
SvaraCitera