Aviseringar
Rensa alla

Volym utan tupering + glans och slitna toppar


Ämnesstartare

Okej so here's the deal.

Jag har mitt hår ruffsigt och stort (har långt hår med) men det har tagit rätt mycket skada från all färgning genom åren och ständiga tuperande, hårsprayande o.s.v

Har någon något bra tips på produkter som man kan ha i topparna så att de inte ser spretiga och slitna ut? (mitt hår trasslar sig bara i topparna och sedan vandrar det liksom uppåt)

Och har någon något tips/produkt som kan ge volym till håret utan att man måste gå loss med våld på det? Om jag inte gör något med mitt hår efter tvätt så slickar det sig runt skallen...[no-no]

Jag tror jag letar efter någon form av glansgrej/balsamspraygrej som gör håret lent och glansigt.

bör kanske tillägga att jag har uppklippt hår ganska långt upp dessutom


   
Citera

du borde klippa dig och göra hårinpackningar...
när jag klippte mig häromdagen sa frisören att jag borde köpa silikondroppar så antar att det är bra också..


   
SvaraCitera
Vision

Postlapsaria:

topparna så att de inte ser spretiga och slitna ut? (mitt hår trasslar sig bara i topparna

Du behöver inte toppa håret då? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du borde klippa dig och göra hårinpackningar...
när jag klippte mig häromdagen sa frisören att jag borde köpa silikondroppar så antar att det är bra också..

Jag klipper mig själv och tycker det är kul = klipper lite hela tiden typ. jag toppade ganska nyss dessutom men jag tror mitt hår är liksom allmänt slitet så det skulle nog inte do the trick om jag kapade mer.. :/

Vision:

Du behöver inte toppa håret då? [crazy]

klipper mig själv, toppade förra veckan typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

silikondroppar

vad är det?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

vad är det?

jadu... det är bra för slitet hår och finns kanske att köpa på de flesta frisörsalongerna (skulle jag tro), så mycket mer än så vet jag faktiskt inte.[party]


   
SvaraCitera

Finns väldigt bra leave in produkter för detta, ett budgetalternativ är Sunsilk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

jadu... det är bra för slitet hår och finns kanske att köpa på de flesta frisörsalongerna (skulle jag tro), så mycket mer än så vet jag faktiskt inte.[party]

frisör = dyrt
jag = fattig
[n]
men det kanske finns att köpa någon budgetvariant på typ HM?

isola:

Finns väldigt bra leave in produkter för detta, ett budgetalternativ är Sunsilk

t ex inpackningar?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

t ex inpackningar?

Leave in produkter funkar bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Leave in produkter funkar bättre

Men vad menas med det, typ balsam som man inte tvättar ur?


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

silikondroppar

De reparerar ingenting och gör inte hårets struktur bättre, utan "tejpar" ihop de trasiga topparna tillfälligt.


   
SvaraCitera

isola:

De reparerar ingenting och gör inte hårets struktur bättre, utan "tejpar" ihop de trasiga topparna tillfälligt.

aha[party]


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Men vad menas med det, typ balsam som man inte tvättar ur?

Japp, du masserar in det när håret är nytvättat och fuktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De reparerar ingenting och gör inte hårets struktur bättre, utan "tejpar" ihop de trasiga topparna tillfälligt.

nämen fy det gillar vi inte.

isola:

Japp, du masserar in det när håret är nytvättat och fuktigt.

något tips på sort?

är kass på hårprodukter och allmänna skönhetsgrejer, är nog mer åt hippiehållet egentligen, fast det tycker inte mitt hår om.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

något tips på sort?

Hm.. var ett tag sen jag var insatt i sådant, men care and repair är ganska så bra, och deras serie för blont och brunt hår.


   
SvaraCitera