Aviseringar
Rensa alla

Volym utan tupering + glans och slitna toppar


Ämnesstartare

isola:

Hm.. var ett tag sen jag var insatt i sådant, men care and repair är ganska så bra, och deras serie för blont och brunt hår.

okej och det borde man kunna hitta på vanliga ställen.

finns det som spray?


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

tips/produkt som kan ge volym till håret utan att man måste gå loss med våld på det?

Föna uppochner. Funkar superbra faktiskt [y]


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Föna uppochner. Funkar superbra faktiskt

Nu hade hon ju slitet hår, fön är inte det bästa att använda regelbundet då., även med värmeskyddande produkter sliter det en del på håret.

Postlapsaria:

finns det som spray?

Inte just den sorten har jag för mig, men eftersom det är volym du vill ha hade jag inte satsat på det om jag vore du - då sprayleave in tynger ner, eftersom det lägger sig som en hinna på hårets övre lager.


   
SvaraCitera

Använd INTE silikon! Det förstör håret (Har glömt hur, men det var en frisör som berättade det för mig.) försök hitta ett balsamspray utan silikon istället.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

men det kanske finns att köpa någon budgetvariant på typ HM?

Gör inte det. Dessutom är frisörgrejer faktiskt ofta värda pengarna, men kolla upp omdömen på internet innan du köper. Slitet hår kan man inte fuskrädda.

Also, inga silikondroppar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegamixel:

Föna uppochner. Funkar superbra faktiskt [y]

jag gillar inte att föna håret, då försvinner mitt självfall och det ser torrt ut. Visst det ger volym för tillfället men försvinner sedan. Tack ändå :>

isola:

Inte just den sorten har jag för mig, men eftersom det är volym du vill ha hade jag inte satsat på det om jag vore du - då sprayleave in tynger ner, eftersom det lägger sig som en hinna på hårets övre lager.

Okej då satsar jag på något man kramar in när man har fuktigt hår? Då kan man ju bara ha det i hårtopparna/längderna ochså, vill inte ha något som gör håret fett där uppe.

Ska ge mig ut på stan när jag skaffat pengar 🙂 jag ska nog fråga mig fram i affären.


   
SvaraCitera

Postlapsaria:

Okej då satsar jag på något man kramar in när man har fuktigt hår?

[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera