Aviseringar
Rensa alla

VR headset/glasögon


applekakanshaj2:

Råkade skriva den som rubrik... Min första poll...

rip


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Kan testa när jag kommer hem igen om ett par dagar, var hittar man det?

tror man får gå in i store och söka där, men det är gratis.

så  http://store.steampowered.com/app/323910/?l=swedish


   
SvaraCitera

Inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
här e mitt test, tror d funkar. hoppas iaf

Det där är bra resultat, över "ready" gränsen är väldigt bra:)

Jag hade mätaren på höger sida av ready, men jag har ju överklockat både cpu:n (4.0ghz) Och jag har super fabriksöverklockat gigabyte geforce gtx 970 g1 gaming, så ja.


   
SvaraCitera

S3ON:
här e mitt test, tror d funkar. hoppas iaf

ok22.jpg

Mjo, men ett GTX 970 verkar vara 70-80% kraftfullare än GTX 660 Ti om man ska gå efter Sweclockers prestandaindex


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Mjo, men ett GTX 970 verkar vara 70-80% kraftfullare än GTX 660 Ti om man ska gå efter Sweclockers prestandaindex

Och jag har ett super överklockat gtx 970 g1 gaming, den kör i klass med gtx 980 stock.


   
SvaraCitera

Borde visserligen kunna överklocka mitt 660Ti lite, har rätt bra kylning, men tror ändå inte den är kraftfull nog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2:

Det där är bra resultat, över "ready" gränsen är väldigt bra:)

Jag hade mätaren på höger sida av ready, men jag har ju överklockat både cpu:n (4.0ghz) Och jag har super fabriksöverklockat gigabyte geforce gtx 970 g1 gaming, så ja.

aa jag med, men overclocks visas inte i resultatet där, påverkar ej så himla mkt heller. fick 6.7 när jag körde stock på allt.

Ruttenfisk:

Mjo, men ett GTX 970 verkar vara 70-80% kraftfullare än GTX 660 Ti om man ska gå efter Sweclockers prestandaindex

Mjo, men steams test känns lite vinklat också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

aa jag med, men overclocks visas inte i resultatet där, påverkar ej så himla mkt heller. fick 6.7 när jag körde stock på allt.

Jo, gpu overclocks, de testar ju prestandan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

applekakanshaj2: Jo, gpu overclocks, de testar ju prestandan?

be my guest 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Borde visserligen kunna överklocka mitt 660Ti lite, har rätt bra kylning, men tror ändå inte den är kraftfull nog

Du kan säkert köra på medium settings.

Ta det spelet du spelar idag som du vill köra i vr, och halvera fps:en, eftersom det helt enkelt är två olika skärmar:)

Annars så kan du väl ladda ner msi afterburner och kolla hur högt du kommer på normal volt. Så länge du inte höjer volten, så påverkar det inte livslängden alls.


   
SvaraCitera

Skulle gärna testa något billigt till mobilen, kommer ihåg när Googles vr cardbord kom ut, men kommer inte gå på något super dyrt, vill satsa pengar på mitt framtida liv, inte vr. Men kanske när man blir mång miljonär 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

be my guest 

Va?


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:

Du kan säkert köra på medium settings.

Ta det spelet du spelar idag som du vill köra i vr, och halvera fps:en, eftersom det helt enkelt är två olika skärmar:)

Annars så kan du väl ladda ner msi afterburner och kolla hur högt du kommer på normal volt. Så länge du inte höjer volten, så påverkar det inte livslängden alls.

Livslängden spelar inte så jättestor roll, det lär ändå antagligen bli dags att skaffa nytt innan den går sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaximusPrime:
Skulle gärna testa något billigt till mobilen, kommer ihåg när Googles vr cardbord kom ut, men kommer inte gå på något super dyrt, vill satsa pengar på mitt framtida liv, inte vr. Men kanske när man blir mång miljonär 🙂

Om VR blir populärt så sjunker priset antagligen snabbt. Annars så är begagnat alltid ett alternativ.


   
SvaraCitera