Aviseringar
Rensa alla

vrf omoraliskt att köpa sex?


Ämnesstartare

mynona:

ja, personligen känner jag mer medlidande än äckel för en sådan kund. det är egentligen inte prostitutionen som sådan jag känner avsmak för- principiellt känner jag mig tvungen att godkänna den. påstår mig inte vara komplett rationell - eller motsatsen för den delen- i denna fråga dock: det handlar om associationer. 

Finns väl inget att medlida för? Du vet ju inget om personens övriga liv. De flesta killar får inte ligg varje gång de är på klubben


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Finns väl inget att medlida för? Du vet ju inget om personens övriga liv. De flesta killar får inte ligg varje gång de är på klubben

Jag svarar bara på frågan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jo, det spelar roll för vad jag tycker om vad du frågade om i tråden, och det har jag alltså svarat på. Jag håller med om att det inte spelar någon roll för någon annan än mig själv (och i detta fall trådfrågan).

Känner du personen lär fu inte göra assosiationer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade aldrig slickat en tjej om hon inte också sög av mig. Det är också en slags prostitution


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Känner du personen lär fu inte göra assosiationer

Jag vet. Jag känner personer som köpt sex och dömer dem inte för det. Förändrar inte min syn på fenomenet som sådant dock


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag vet. Jag känner personer som köpt sex och dömer dem inte för det. Förändrar inte min syn på fenomenet som sådant dock

Har dom berättat för dig? Jag hade ej berättat


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Har dom berättat för dig? Jag hade ej berättat

De vet att man kan tala om allt för mig utan att jag dömer. Jag förlåter ju mina vänner för vad som helst och är den typ man kan tala om mord för utan att jag dömer den saken =S Jag talade igenom det ordentligt dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

De vet att man kan tala om allt för mig utan att jag dömer. Jag förlåter ju mina vänner för vad som helst och är den typ man kan tala om mord för utan att jag dömer den saken =S Jag talade igenom det ordentligt dock. 

Känner folk som har dödat... Man kan ju inte avsäga vänskapen för det? 


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Känner folk som har dödat... Man kan ju inte avsäga vänskapen för det? 

nej man ska vara lojal om man är vän på riktigt. det är en komplimang när ens vänner kan tala om sina värsta sidor för en. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

nej man ska vara lojal om man är vän på riktigt. det är en komplimang när ens vänner kan tala om sina värsta sidor för en. 

Den personen blev dock själv dödad senare (hämnd). 


   
SvaraCitera
mynona

lmaomynigga:

Den personen blev dock själv dödad senare (hämnd). 

jag förstår. fruktansvärt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte omoraliskt att köpa några sexuella tjänster om den andra parten är med på det och inte är sexslav etc. Det är nog ett yrke som är mycket bra betalt Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: Tror fler skulle sälja sex om det inte var så stigmatiserat. Jag skulle sälja sex om det fanns kunder, men det finns det inte. Är ej trasig person

Givetvis är jag påverkad av empiri, det finns nog gott om folk som gör det pga kul och lätta pengar, men det var en anledning till att kunna fördöma sådan verksamhet, även om det i de fall jag åsyftat snarare är en produkt än anledningen till deras destruktiva leverne

I teorin skulle även jag kunna sälja sex, men finns ingen marknad för män som inte ser väldigt bra ut osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också aldrig förstått detta. Vill man sälja sin kropp så måste man få det. (Om det är just FRIVILIGT).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moral handlar om hur man behandlar andra människor direkt (i möte med individer) och indirekt genom att bidra till att påverka samhällets normer, lagar m.m.

Om de som säljer sex har samma rättigheter som andra arbetare och fritt väljer att göra det utan tvång, då behandlar man de inte dåligt och samhället tar inte skada av det. Då finns det inte heller någon moralisk orsak att förhindra det.


   
SvaraCitera