Aviseringar
Rensa alla

Vsg 1 Medalj


Ämnesstartare

Det är svårt att vara människa. Vi tänker och tycker en massa saker (om hur vi vill må och vara) som ofta, om inte alltid går stick i stäv med vad som är fallet.

Att tycka något är att tänka något som inte är, skulle allt vara som man tycker så kanske man skulle sluta tycka och istället "bara" "vara". Men det verkar läskigt att sluta tycka saker för då kanske man slutar vara sig själv.

Vi tycker hursomhelst mycket och det är svårt att leva när man är i strid med vad som är fallet. För att må bra behöver vi i slutändan mest varandra och därför tycker jag att vi i slutändan är snälla varelser. Men det är inte alltid lätt att vara snäll, inte heller att må bra för den delen. Saker blir inte alltid som man tycker och tänker, men vi människor slutar inte försöka hur svårt det än är. Vi är ganska idoga och vill må bra. [smile]

Därför tycker jag att man förtjänar en medalj eller ett simmärke, oavsett vad - för vi är ganska bra och duktiga ändå, men det gäller att förstå och motivera för sig själv varför man ska få sin simmedalj.

Du är dig själv så bra som ingen annan kan. Tycker du att du är en bra person som förtjänar något bra? Motivera.

baddaren.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Jag kan börja själv för att exemplifiera:

Jag tycker att jag är bra för jag gör vad jag kan för att må bra. Jag tänker mycket och förstår mycket saker, även om jag kanske inte förstår så mycket om världen eller andra människor så känner jag mig själv ganska bra ändå. Jag är ganska duktig på sport. Jag kan spela lite gitarr. Jag är bra på språk. etc.

Drf är jag duktig. [smile][smile][wink][bigsmile][shake][crazy][sad][smile]

Du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja jag vill ha en medalj för jag är oftast snäll.

Jag kan ta baddaren eller bronsfisk eller simborgarmärke! Får man välja?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fin tråd kompis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh Baddaren. Tagit en massa simmärken, undrar var de tagit vägen. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förtjänar medalj för att livet ideligen ger mig skräp trots mitt glada och vänliga lynne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, jag är en väldigt bra person. Jag skulle inte vilja vara någon annan. Jag förstår att vara tacksam över att jag får leva, för det är ju en så cool grej. Jag är dessutom snäll och önskar alla väl!

Eller ska man vara mer nyanserad och berätta vad man bör utveckla också?
Eller äh.
Vill ha guldfisken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

Ja jag vill ha en medalj för jag är oftast snäll.

Fin tråd kompis

Ja, du är jättebra på att försöka vara snäll, du får väldigt mycket medalj.

Tack.

Liebestraum:

Förtjänar medalj för att livet ideligen ger mig skräp trots mitt glada och vänliga lynne.

Men precis, det låter skitbra i skiten ändå.

framtidstron lever:

Eller ska man vara mer nyanserad och berätta vad man bör utveckla också?

Tycker det räcker med att man faktiskt är medveten om det och vill bli bättre och snällare. Det är ju bra i sig.

isola:

Åh Baddaren. Tagit en massa simmärken, undrar var de tagit vägen.

Jag tog bara typ två-tre st. [bigsmile] Kände mig så jävla dålig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nasir:

Tycker det räcker med att man faktiskt är medveten om det och vill bli bättre och snällare. Det är ju bra i sig.

Ja, det förtjänar jag också en medalj för!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack men vill inte ha ngn medalj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

tack men vill inte ha ngn medalj

Tycker du är bra och egen, du förtjänar en medalj för något så enkelt som att du utgör en vän för andra människor. 🙂 Finns nog en hel del annat också, du kanske är duktig på att rita.

framtidstron lever:

Ja, det förtjänar jag också en medalj för!

Precis!

Jag hoppas på att the troubled kids här på UM skriver i den här tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nasir:

Tycker du är bra och egen, du förtjänar en medalj för något så enkelt som att du utgör en vän för andra människor. 🙂 Finns nog en hel del annat också, du kanske är duktig på att rita.

aha men gillar inte medaljer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ha Baddaren, för jag är ett lågvattenmärke.

(Men sedan, Varför ska man ha åsikter? när endå ingen bryr sig om dom? Jag har tänkt att jag ska sluta ha åsikter, fast jag tror nog att jag har några iallafall. Men om man ska bli utan egna åsikter kanske man ska gå med i en sekt lr så(?)..)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nasir:

jättebra på att försöka vara snäll

vafanken!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

vafanken!

Nvm det. [censur]

Herbert:

Jag vill ha Baddaren, för jag är ett lågvattenmärke.

(Men sedan, Varför ska man ha åsikter? när endå ingen bryr sig om dom? Jag har tänkt att jag ska sluta ha åsikter, fast jag tror nog att jag har några iallafall. Men om man ska bli utan egna åsikter kanske man ska gå med i en sekt lr så(?)..)

Jag vet inte om "åsikter" är det mest kärnfulla ordet att använda för det jag försöker peka mot. Vilja kanske är mer grundläggande. Man vill alltid något i syfte att må bra.


   
SvaraCitera