Aviseringar
Rensa alla

Vuvuzelan dödar fotbolls-VM!


det hör till PUBLIKFESTEN:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att se så många negrer organiserade på en och samma plats är dock lite oroväckande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker vuvuzelan bidrar till en högljudd och vaken stämning. Den bidrar också till en festlig stämning. Den är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Att se så många negrer organiserade på en och samma plats är dock lite oroväckande.

Var inte en sån rasist nu tack:)


   
SvaraCitera

Tickstart:

Att se så många negrer organiserade på en och samma plats är dock lite oroväckande

är du rasse?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Idiotiska sattyg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Störs faktiskt inte av det.


   
SvaraCitera

Förstår inte varför folk klagar på Vuvuzelan. Njut av den vackra fotbollen som spelas på plan, och skit i den där Vuvuzelan. Om ni har problem med den, stäng av TV:n, och kolla inte på VM. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera

Ovie Vicious:

Visst verkar Vuvuzelan vara en ny kultur bland fotbollen i Sydafrika men då var det uppenbarligen ett misstag att lägga fotbolls-VM där. Är det meningen att spelarna knappt ska höra varandra när de spelar viktiga matcher?

I de flesta ligorna i Europa, exempelvis Serie A, La liga och Premier League så hör man inte varandra oavsett. Så det är inget argument.

Ovie Vicious:

Vad anser ni om Vuvuzelan? Hör den hemma på fotbollsmatcher i VM? Själv funderar jag starkt på att lyssna på radio och stänga av ljudet på TVn för att slippa detta outhärdliga oljud! Det kan vara värt lite delay.

Däremot så tycker jag det är så jobbigt ljud under TV-sändningarna att jag gärna hade sluppit det, av den anledningen. Men ska vi ta bort andra saker som är en fotbollstradition? Man får ej ha med en trumma på matcher? Alla pubar i städer där fotboll spelas måste vara stängda? Man ska bygga ett 10meter högt stängsel så man ej kan rusa in(vilket man ofta gör när sitt lag vunnit en viktig match), eller jag vet.. Man får inte spela på en arena som ligger över 1500 meter över havet? Stackars bolivia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Så hemskt var det inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAG TYCKER DET ÄR JÄTTEBRA ATT TRÄNARNA INTE KAN TALA MED SINA SPELARE!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vuvuzelorna kan komma att förbjudas stod det i tidningen idag. Det är under utredning av arrangörerna.

Borgeus:

I de flesta ligorna i Europa, exempelvis Serie A, La liga och Premier League så hör man inte varandra oavsett. Så det är inget argument.

Camp Nou har ungefär samma decibel som i VM när det görs mål, inte under alla matchens 90 minuter.

Jag tror nog att tränare och spelare som spelar i dessa ligor vet bättre om det här än du gör. De klagar inte där, men de klagar under VM.

Som Budo precis skrev kan inte heller tränarna göra sig hörda utan att kalla till sig spelarna.

Borgeus:

Däremot så tycker jag det är så jobbigt ljud under TV-sändningarna

Det var ju högst sympatiskt av DIG..


   
SvaraCitera

Ovie Vicious:

amp Nou har ungefär samma decibel som i VM när det görs mål, inte under alla matchens 90 minuter.

Jag tror nog att tränare och spelare som spelar i dessa ligor vet bättre om det här än du gör. De klagar inte där, men de klagar under VM.

Jupp. I många VM så har man gjort att en spelare som byts in har med sig en lapp med instruktioner. Det är lättare så än att skrika uppåt. 😛

Ovie Vicious:

Det var ju högst sympatiskt av DIG..

Ja, visst är de(ironi).

Ovie Vicious:

Vuvuzelorna kan komma att förbjudas stod det i tidningen idag. Det är under utredning av arrangörerna.

Så sent som idag hörde jag att det endast finns en grej som kan leda till att vuvuzelorna blir förbjudna. att folk börjar kasta in dem på planen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ovie Vicious:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det är awesome.


   
SvaraCitera