Aviseringar
Rensa alla

Vuxenincest tillåtet?


Ämnesstartare

I dag får man 2 år fängelse ifall man har sex med sin nära släkting. Mitt distrikt vill ändra detta. Man menar att staten inte har en del i att bestämma detta.

Och så har man som argument att de genomförts runt om i värden redan på nittiotalet.

Även då jag är liberal så känns detta inte riktigt rätt.

Vad tycker um? [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

varför ha sex med släktingar, det är familj inte sexorgies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nashlee:

varför ha sex med släktingar, det är familj inte sexorgies.

Så länge man inte planerar att skaffa barn så är det väl absolut inga problem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är det många gör ändå, skaffar barn, inget jag kan göra för att påverka det men det är fel och är ofta uttnyttjande av någon som är lätt att styra, vuxen alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

[blush]


   
SvaraCitera
elinc

Jag vill ändå inte ligga med mina släktingar... Så iCare liksom :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Jag vill ändå inte ligga med mina släktingar... Så iCare liksom :p

haha nej vem vill de.

Precis... finns ju såå många andra och ha sex med likzzoom [blush]

Men om an tänker moraliskt.. varför ska vi tillåta det? [zzz]


   
SvaraCitera
elinc

notfallingapart:

haha nej vem vill de.

Precis... finns ju såå många andra och ha sex med likzzoom [blush]

Jo precis min tanke ju! (:

notfallingapart:

Men om an tänker moraliskt.. varför ska vi tillåta det? [zzz]

Jag vet inte.. Ser mest anledningar till varför man inte ska tilllåta det. Och därmed förstår jag varför det är som det är.
Men man kanske tycker att ingen ska få bestämma över ens eget sexliv så länge det inte skadar någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Men man kanske tycker att ingen ska få bestämma över ens eget sexliv så länge det inte skadar någon?

De kan ju dock skada eventuell barn [blush]


   
SvaraCitera
elinc

notfallingapart:

De kan ju dock skada eventuell barn [blush]

Tänkte också på det, men man kan ha sex utan att få barn[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Tänkte också på det, men man kan ha sex utan att få barn[no-no]

Jo men en konsekvens av att tillåta sex inom en nära släkt syskon och föräldrar osv.. är ju att de kan hända att de blir ett barn.

Du kan ju inte tvinga dom att göra abort.. sådan lag finns inte i Sverige.

Sedan kan man ju resonera att de är upp till individen att bestämma vad man vill göra. Jag tycker de är slöseri på tid att driva denna fråga bara. [blush]


   
SvaraCitera
elinc

notfallingapart:

Jo men en konsekvens av att tillåta sex inom en nära släkt syskon och föräldrar osv.. är ju att de kan hända att de blir ett barn.

Du kan ju inte tvinga dom att göra abort.. sådan lag finns inte i Sverige.

Ja det är ju sant. Ful lag det skulle bli liksom.
Typ: "Samlag med nära släkting endast tillåtet om preventivmedel användes under hela akten." Riktigt ohållbart. [rolleyes]

notfallingapart:

Sedan kan man ju resonera att de är upp till individen att bestämma vad man vill göra. Jag tycker de är slöseri på tid att driva denna fråga bara. [blush]

Ja, det är vad jag ser som argument för detta, men jag håller med dig, jag ser inga problem som det är nu och jag skulle inte på något sätt bli gladare av en ändring då den troligtvis bara för med sig en massa problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

jag ser inga problem som det är nu och jag skulle inte på något sätt bli gladare av en ändring då den troligtvis bara för med sig en massa problem.

Ja intressant är ju och veta hur många som döms för detta brott. Lär ju inte vara så hemskt många [crazy]


   
SvaraCitera
elinc

notfallingapart:

Ja intressant är ju och veta hur många som döms för detta brott. Lär ju inte vara så hemskt många [crazy]

Haha, ja ellerhur! Fritzl? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elinc:

Haha, ja ellerhur! Fritzl? [crazy]

Tror som sagt inte de är olagligt i Österrike. Däremot är slaveri, och våldtäkt samt mord det. [crazy]


   
SvaraCitera