Aviseringar
Rensa alla

VVS eller motorcyklar?


Ämnesstartare

Tjena!
Jag vet ungefär inom vilket område jag vill jobba med. Jag vill ha ett händigt jobb, där jag kan använda händerna och har ett fritt jobb. Jag vill helst jobba med motorcyklar som MC-mekaniker eller VVS som rörmokare, men jag är osäker på vilket som vore bäst. Det är så svårt att bestämma sig.
Vad har ni för synpunkter?


   
Citera
Ämnesstartare

MC är f1 najs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska du välja till gymnasiet nu i januari eftersom att du taggar tråden med gymnasie/gymnasium?? Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, nästa år. Men man börjar redan prata om gymnasiet och sånt. Snart ska vi prya, och jag kanske ska prya med min pappas kompis som är fastighetsskötare. Det ligger ju nära VVS och jag kan få ett perspektiv om det.Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rewin_00:
Nä, nästa år. Men man börjar redan prata om gymnasiet och sånt. Snart ska vi prya, och jag kanske ska prya med min pappas kompis som är fastighetsskötare. Det ligger ju nära VVS och jag kan få ett perspektiv om det.Glad

Är det inte bättre att testa på det som faktiskt är det yrket och inte nått som är nära?
Dina funderingar nu kan ändras mkt detta år. 6-7an tänkte jag gå samhäll, 8an djurvård och nu står det mellan transport eller barn och fritid med inrikting på socialt arbete, funktionshinder mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim: Är det inte bättre att testa på det som faktiskt är det yrket och inte nått som är nära?
Dina funderingar nu kan ändras mkt detta år. 6-7an tänkte jag gå samhäll, 8an djurvård och nu står det mellan transport eller barn och fritid med inrikting på socialt arbete, funktionshinder mm.

Det vore bättre förstås, men det är svårt att hitta praoplatser som kan intressera mig.Ledsen Jag vill liksom inte hänga på Ica i två veckor som inte är i närheten av det jag vill göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rewin_00:

Det vore bättre förstås, men det är svårt att hitta praoplatser som kan intressera mig.Ledsen Jag vill liksom inte hänga på Ica i två veckor som inte är i närheten av det jag vill göra.

Du måste ju ha en rörmokare i närheten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Du måste ju ha en rörmokare i närheten

Förhoppningsvis. Man vet aldrig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rewin_00:

Förhoppningsvis. Man vet aldrig.

prata med syo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

prata med syo

Får görat'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rörmokare ser ut att ha förbannat tråkigt

det är min syn 

hade varit kul att ha en mc i framtiden kanske, glida runt med på landsvägar och sådär. men har ej i intresse att meka med den och det är där du kommer in i bilden! 😉 

skoja, men sådana behövs ju, even though vi "skall" gå mot grönare tider och tänka förnybart och sådär. 

fordon är nog bredare än vvs iaf, skulle jag tro, så valmöjligheterna där efter blir fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
rörmokare ser ut att ha förbannat tråkigt

det är min syn 

hade varit kul att ha en mc i framtiden kanske, glida runt med på landsvägar och sådär. men har ej i intresse att meka med den och det är där du kommer in i bilden! 😉 

skoja, men sådana behövs ju, even though vi "skall" gå mot grönare tider och tänka förnybart och sådär. 

fordon är nog bredare än vvs iaf, skulle jag tro, så valmöjligheterna där efter blir fler.

Vvs är bredare än vad du tror 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ifall jag pryar med någon som jobbar inom VVS kan jag få ett jättebra perspektiv om det. Har redan en rätt så bra bild av MC, mekar lite med pappa som är motorcykelnörd. Tomten är full med bilar, cyklar, motorcyklar och ett par mopeder.


   
SvaraCitera

Skulle helt klart rekommendera att välja yrket rörmokare, sådan jobbrist att du lätt skulle kunna bli rörmokare Stockholm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du får lättare jobb som VVS:are, ifall det är en viktig faktor.


   
SvaraCitera