Aviseringar
Rensa alla

Walt Disneys dolda budskap.


Ämnesstartare

Filmerna här nere vill jag att ni ser i ordning. Tredje filmen i slutet ska ni se i ögonen på satan. Se alla tre i ordning. Mycket intressant fakta som kommer fram.


   
Citera
Ämnesstartare

ooh Mark Twain på slutet [bigsmile] Den är jättebra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollade bara första i början. MM, för han har nog suttit och hittat att det står sex i gräset där. Det syns ju typ inte ens efter han pekat ut det


   
SvaraCitera

Sånt där är sjukt skojigt ju [bigsmile]

Fast jag fattade inte vad du menade med tredje filmen i ögonen. [confused]


   
SvaraCitera

Många av de gångerna när filmmakaren (till första och andra filmen) påstår att han ser ordet "sex" så ser det verkligen inte ut som att det står det ordet ens...

Jag tror att man i princip skulle kunna hitta vilka ord man ville i filmen om man bara letade tillräckligt noga.
Allt kan tolkas.


   
SvaraCitera

Men snälla. Det här var bara korkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De där med sex är ju bara löjligt de hade säkert kunna hitta andra texter också .

Men den sista fattade inte va fan de var? [confused][shake][tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det mesta är jävligt långsökt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Kollade bara första i början. MM, för han har nog suttit och hittat att det står sex i gräset där. Det syns ju typ inte ens efter han pekat ut det

Det är i den andra som det verkligen är gjort med buskap.

Run Riot:

Sånt där är sjukt skojigt ju

Blivande_japan:

Många av de gångerna när filmmakaren (till första och andra filmen) påstår att han ser ordet "sex" så ser det verkligen inte ut som att det står det ordet ens...

Håller med att han trodde han hittade ordet sex på ställen där det inte var igentligen, fast det är sant att dem som gjorde filmerna la in saker på skoj.

Jag tror att man i princip skulle kunna hitta vilka ord man ville i filmen om man bara letade tillräckligt noga.
Allt kan tolkas.

Ja, kanske det men ordet sex har dem lagt in i filmerna på ett par ställen, fast han överdrivde på ett par ställen. Det med tjejen på slutet i andra filmen som härmade en sex scen blev tex en debatt om i USA.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Men snälla. Det här var bara korkat.

Vadå korkat kan hålla med om att det är nördigt att kolla sånt här men det är ju sant och en rolig sak att veta om[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Men den sista fattade inte va fan de var?

Inklippt samma symbol som i sjönheten och odjuret i gubbens ögon. Sen ville jag bara vissa hur sjuka ett par filmer är bara.


   
SvaraCitera

JOQER:

Vadå korkat kan hålla med om att det är nördigt att kolla sånt här men det är ju sant och en rolig sak att veta om[bigsmile]

Nej, det är slumpmässiga former där han valt att se ordet sex. Jag tvivlar på att tecknarna satt på sitt arbetsrum och ritade gräset så att det skulle se ut som "sex" och fnissade för sin listighet.
Det hela är bara otroligt dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Från Lejonkungens wikipedia:

In one scene of the film's original VHS and LaserDisc releases, it appears as if the word "SEX" might have been embedded into the dust flying in the sky when Simba flops down,[64] which conservative activist Donald Wildmon asserted was a subliminal message intended to promote sexual promiscuity. The film's animators, however, have stated that the letters spell "SFX" (a common abbreviation of "special effects"), and was intended as an innocent "signature" created by the effects animation team.[65] Due to the controversy it had caused, the scene was edited for the film's 2003 DVD and VHS releases, and the dust no longer formed any letters.[66]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alldeles för långsökt, för tankarna till en kristen fanatiker som verkligen vill hitta omoraliska budskap i barnfilmer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, det är slumpmässiga former där han valt att se ordet sex. Jag tvivlar på att tecknarna satt på sitt arbetsrum och ritade gräset så att det skulle se ut som "sex" och fnissade för sin listighet.
Det hela är bara otroligt dumt.

Det gjorde dem bara det att många av gångerna han vissade upp det var det inte så trovärdigt, man kan tex se tydligt på lejonkungens himmel att det står sex och på andra ställen. Han som ritade filmomslaget till lilla sjöljungfrun målade in en dold snopp i bilden för han var sur på typ någon och skulle ändå sluta jobba där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harvey:

SFX

Tror jag mer på än sex då, fast det är ändå ganska intressant att veta att det finns små dolda texter.


   
SvaraCitera