Aviseringar
Rensa alla

Webbdesign program?


Åtta:

Varför? Nu har jag visserligen inte använt dreamweaver på väldigt många år, men vad jag vill minnas var den som vilken annan IDE som helst. Jag förutsätter att de inte sitter i design-delen, så vad är det Dreamweaver erbjuder egentligen, som rättfärdigar investeringen?

Inget egentligen, men det är heller inte dåligt på något sätt. Företaget plockar in hela Adobe-suiten för alla anställda i de flesta fall jag varit med om bara. Reagerade mest på att Gentlernen kallar folk för idioter utan att ha någon koll. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Fräckt. Det är bara att sätta igång. Experimentera med Photoshop och en text-editor att programmera i och läs allt du hittar om det samtidigt.

Ska bara skaffa mig en lite bättre dator, eller få tillbaka den jag har på lagning. För just nu har jag ingen riktigt bra dator som kan ta program på ett bra sätt. Så får helt enkelt vänta ett litet tag till men tusen tack för tips osv. Jag uppskattar det verkligen. 🙂


   
SvaraCitera

respons:

designbyråerna

Slutade läsa där. [rolleyes]

Men om vi för skojs skull antar att någon som arbetar på en designbyrå faktiskt skulle vara kompetent (i lol'd,) så vet du lika väl som jag att de inte använder Dreamweaver på samma sätt som en nybörjare skulle göra. Vem som helst som hållit på med webutveckling ett tag och inte tänker med röven vet att WYSIWYG-läget och alla "hjälpsamma" finesser är direkt skadliga och bör undvikas till varje pris. Det gör inte en nybörjare, som direkt kommer att lära sig en massa idiotiska ovanor.

respons:

W3schools lär ut en del knäppheter, men för en nybörjare funkar HTML/CSS-guiderna perfa.

Nej, en nybörjare kommer att svälja deras direkt felaktiga information med hull och hår, så har vi YTTERLIGARE en självutnämnd webutvecklare som inte kan skilja en SQL-injektion från en XML-parser.

respons:

Kom ner från piedestalen för fan.

Putta ned mig med ett arbetsprov som inte suger getpung.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Men om vi för skojs skull antar att någon som arbetar på en designbyrå faktiskt skulle vara kompetent

Att avfärda en hel bransch som inkompetenta idioter säger ju mer om dig själv imo. [rolleyes]

Gentlernen:

de inte använder Dreamweaver på samma sätt som en nybörjare skulle göra.

Nej, de använder kodläget förstås. Men som nybörjare är det ju ett kanonläge att leka runt i WYSIWYG-editorn och sedan se i realtid i koden vad som händer. Det är okej att göra fel i början! Bättre att se vad som händer när det är fel och lära sig goda vanor samtidigt för att undvika dem.

Gentlernen:

Nej, en nybörjare kommer att svälja deras direkt felaktiga information med hull och hår, så har vi YTTERLIGARE en självutnämnd webutvecklare som inte kan skilja en SQL-injektion från en XML-parser.

[rolleyes]

Gentlernen:

Putta ned mig med ett arbetsprov som inte suger getpung.

Haha håller gärna mina grejer borta från UM. Klarar att försörja mig på det jag gör, mer än så bryr jag mig inte. [party]


   
SvaraCitera

Lär dig skriva HTML! Jag rekommenderar HTML Dog, där finns bra tutorials i (X)HTML och CSS. Dreamweaver kommer bara att vara i vägen om du faktiskt vill GÖRA något, men ta gärna och följ HTML Dogs tutorials, pröva och ha roligt!

respons:

Att avfärda en hel bransch som inkompetenta idioter säger ju mer om dig själv imo.

Designbyråer är inkompetenta idioter inom webbutveckling ja. På samma sätt som att en kock är en inkompetent idiot om han ger råd om teoretisk fysik med sin profession som uppbackning.

Det är en helt annan sak att sitta och göra designförslag i Fireworks/Photoshop/Dreamweaver och att implementera dessa i faktiska applikationer.

respons:

Haha håller gärna mina grejer borta från UM. Klarar att försörja mig på det jag gör, mer än så bryr jag mig inte.

Det här låter intressant, du kritiserar andra människor utan att bistå med egen uppbackning. Låt mig ge dig lite frågor som du kan bistå med svar på:

1. Nämn tre designmönster vid utveckling i JavaScript.
2. Förklara vad Twig är för något, vad det objektorienterade designmönstret den är menad att passa in i heter, samt förklara i korta drag vad som är fördelaktigt med den.
3. Förklara vilket/vilka problem vi kan få med koden nedan:


<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
" http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns=" http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>

<title>Internet</title>

</head>

<body>
<div><h1>Bananen är ett bär</h1>
<p>Hej jag gillart tomtar med <a href=" http://www.google.com/">fläng</a><span class=intermission>dippedappe dobedi doo</span>
</p><p>Norges fina vidder!</p></div>
</body>
</html>


   
SvaraCitera

respons:

Inget egentligen,

Fast är det inte rätt idiotiskt att köpa in dyr programvara utan mening?[rolleyes]Just sayin


   
SvaraCitera

aristoteles:

Fast är det inte rätt idiotiskt att köpa in dyr programvara utan mening?Just sayin

Fast man köper ju hela oftast adobepaketet. Om man nu ändå ska ha inDesign, Photoshop, Flash och Illustrator så tror jag inte att företag tänker "hmm, vi köper in dom seperat istället, till samma pris som Premium-paketet kostar! Vi behöver ändå inte dreamweaver och sånt där!"


   
SvaraCitera

respons:

Men som nybörjare är det ju ett kanonläge att leka runt i WYSIWYG-editorn

respons:

Bättre att se vad som händer när det är fel och lära sig goda vanor samtidigt för att undvika dem.

Det är ganska exakt vad som händer när man använder Dreamweaver, ja. Man lär sig undvika goda vanor. Mitt spindelsinne säger mig att du själv har en hel del fula ovanor, annars skulle du inte bli så butthurt över det.


   
SvaraCitera

Haha jävlar vad ni går igång då.

Comrade Premier:

Designbyråer är inkompetenta idioter inom webbutveckling ja. På samma sätt som att en kock är en inkompetent idiot om han ger råd om teoretisk fysik med sin profession som uppbackning.

Med designbyrå menar jag förstås företag som levererar en komplett lösning, dvs både design, projektledning, utveckling, migrering etc.

Comrade Premier:

Det här låter intressant, du kritiserar andra människor utan att bistå med egen uppbackning. Låt mig ge dig lite frågor som du kan bistå med svar på:

Jag kritiserar hans insyn när han kallar folk för idioter, jag säger ingenting om hur duktig han är som utvecklare. [confused]

Gentlernen:

Mitt spindelsinne säger mig att du själv har en hel del fula ovanor, annars skulle du inte bli så butthurt över det.

Äh, jag gör mitt bästa och det har visat sig gå rätt bra. Det jag blir lack över är hur anala alla är kring det hela. [crazy]

aristoteles:

Fast är det inte rätt idiotiskt att köpa in dyr programvara utan mening?Just sayin

Fast köper man hela sviten av program känns det väl bara dumsnålt att skippa något av dem bara för att det finns billigare alternativ.

Comrade Premier:

1. Nämn tre designmönster vid utveckling i JavaScript.
2. Förklara vad Twig är för något, vad det objektorienterade designmönstret den är menad att passa in i heter, samt förklara i korta drag vad som är fördelaktigt med den.
3. Förklara vilket/vilka problem vi kan få med koden nedan:

1. Observer, Constructor och Module är de jag kommer på på rak arm, men jag är ingen javascriptutvecklare så det är väl typ de jag känner till.
2. En mall-motor för PHP. Har inte använt själv.
3. Missad teckenkodning, citationstecken runt "intermission".

Hajar verkligen inte vad du vill ha sagt med frågorna? [confused]


   
SvaraCitera
Åtta

Image


   
SvaraCitera

Neeeerd raaaage


   
SvaraCitera

respons:

Äh, jag gör mitt bästa och det har visat sig gå rätt bra.

Det finns fler än du som gör sitt bästa och tycker det går rätt bra.

respons:

Det jag blir lack över är hur anala alla är kring det hela.

Med andra ord, "jag vet att jag är en pissig utvecklare men jag tycker inte det gör någonting eftersom jag får betalt ändå?"

respons:

jag är ingen javascriptutvecklare

respons:

Jag frilansar inom området sedan några år tillbaka

Så, exakt vad GÖR du egentligen?

respons:

Hajar verkligen inte vad du vill ha sagt med frågorna?

Eftersom du inte vill visa någonting du gjort måste ju någon ställa en drös testfrågor för att vi ska kunna fortsätta håna dig, eller hur? Tyvärr fyller de inte sitt syfte eftersom de är för lätta, men tanken bakom är sund.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Tyvärr fyller de inte sitt syfte eftersom de är för lätta, men tanken bakom är sund.

Fortfarande missade han att känna igen Twig som del i ett MVC-mönster, vilket tyder på att han inte verkar ha en aning om vad han gör, eller i alla fall inte ska uttala sig om kod. Han borde gå tillbaka till att göra trasiga designer i Fireworks, så kan folk som vet vad de gör kan verklighetsanpassa dem sen.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Det finns fler än du som gör sitt bästa och tycker det går rätt bra.

[rolleyes]

Gentlernen:

Så, exakt vad GÖR du egentligen?

Diverse. Hela webbsidor för mindre företag, det jag gjort för större har varit assistens vid kod/design/migrering via några byråer.

Gentlernen:

Eftersom du inte vill visa någonting du gjort måste ju någon ställa en drös testfrågor för att vi ska kunna fortsätta håna dig, eller hur?

Haha varför håna? Jag följer standarder och god sed vad gäller min kod i största möjliga utsträckning, allt jag säger är att det är dumt att inte lämna rum för misstag för nybörjaren och att det är ignorant att avfärda en hel bransch som idioter. Det är genom misstagen man lär sig för fan.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Comrade Premier:

Fortfarande missade han att känna igen Twig som del i ett MVC-mönster, vilket tyder på att han inte verkar ha en aning om vad han gör, eller i alla fall inte ska uttala sig om kod.

Men herregud, att jag inte spanar in vilket mönster man helst använder för en viss mallmotor du gillar betyder alltså att jag inte använder MVC i mitt kodande? Knäppskalle.


   
SvaraCitera

Haha, det här var ju kul.


   
SvaraCitera