Aviseringar
Rensa alla

webbshistorik. skoldator


allt man gör på datorn sparas i hårddiskens cache minne så även om du formaterar om den eller raderar allt så finns det kvar. men dock så kommer skolan inte betala något sånt då det kostar väldigt mycket - dem skulle aldrig gå igenom en sån process bara för att kola vad du gör med din dator.. så det ända sättet är att fysiskt förstöra hårdsiken alltså i mikron eller nått sånt!


   
SvaraCitera

helloj:

Hej! Jag vet inte om det finns någon liknande tråd (är ny här) men jag undrar en grej:

haha vilken idiot kollar porr på en sån data?du kan inte ta bort det. det är sparat redan. du lär förlora datorn


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

helloj:

Och OM det går att spåra, vet ni hur man ev. kan ta bort de spåren oxå?!

Ahhh, porrsurf på skoldatorer. Det var tider!
Såhär gjorde vi alltid (och blev aldrig upptäckta):
1. Tog bort allt på datorn.
2. Stängde av den
3. Tog ut batteriet
4. Tog ut hårddisken
5. Vi hade köpt en jättestark magnet på teknikmagasinet. Den satte vi på hårddisken. Den flyttar om all borttagen information (typ när du tömt papperskorgen) så det bara blev "blaj". När vaktis kollade loggarna sen så såg det ut som vi tagit bort vanliga word-dokument och powerpoints.
6. Till sist körde vi hårddisken i micron i cirka 10 sekunder. OBS! Inte längre.

Lycka till och simma lugnt!


   
SvaraCitera
Tyrael

Leeilaa:

Vad är ett stickprov? och vadå dem kan väl inte göra nått åt saken, du använder väl dig inte av skolans nätvärk när du laddar ner?

Ett stickprov är en eller flera slumpmässigt utvalda datorer som de tar in och kollar efter otillåten programvara, om det hittas så tar de in alla.

Klart man använder sig av skolans nätVERK då kan använder deras trådlösa.


   
SvaraCitera

helloj:

Jag är jättenervös! Och någon som vet vad som skulle kunna hända om detta inträffade? skulle it-killen snacka med rektorn och skulle mina föräldrar få veta?!

What ever, det är la inget att skämmas över?! [zzz]

Vem fan kollar inte på porr liksom, kanske inte på skoltid, men endå.. [crazy]


   
SvaraCitera

Leeilaa:

cache minne så även om du formaterar om den eller raderar allt så finns det kvar.

Ett cache minnesparar väl inte allt eller? Och det finns säkert sätt att tömma cacheminnen på också.

tigr:

Lycka till och simma lugnt!

[love]

Tyrael:

Om det är lagligt har jag ingen aning om.

Om dom gör det så godkänner man det antagligen när man skapar ett användarkonto. Gissar jag på.


   
SvaraCitera

Tyrael:

Ett stickprov är en eller flera slumpmässigt utvalda datorer som de tar in och kollar efter otillåten programvara, om det hittas så tar de in alla.

det där e ju olagligt :/ det går emot integritetslagen, fastän det är skolans dator så får du ju låna den och om du har privat saker där så har inte dem rätt att kolla upp de sakerna.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Ett cache minnesparar väl inte allt eller? Och det finns säkert sätt att tömma cacheminnen på också.

ett cache minne sparar allt - ja. Jo det går ju om du återställelr datorn typ miljoner gånger, men det tar tid och kostar pengar så ingen kommer göra det..


   
SvaraCitera
Tyrael

Leeilaa:

det där e ju olagligt :/ det går emot integritetslagen, fastän det är skolans dator så får du ju låna den och om du har privat saker där så har inte dem rätt att kolla upp de sakerna.

Så du menar att om du lånar din kompis dator och porrsurfar så har din kompis inte laglig rätt till att kolla vad du varit inne på?

Nej precis - du har fel.


   
SvaraCitera

[censur] you're fucked. Vi hade en kille som blev påkommen med att porrsurfa på skoldatorn, och vår IT-gubbe gick fullständigt bärsärk. Vi såg ingen av dem igen.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jörg Buttgereit:

men finns nog en hel del du kan göra för att förbättra dina odds.

som vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men om de skulle upptäcka det, vad skulle hända?


   
SvaraCitera

Med den kollen de gör i skolor skulle jag nog tippa på att en rensning med CCleaner duger.


   
SvaraCitera

Klarade mig i alla fall förbi två kollar med det.

Hade väl dock bara konstiga länkar från existenz som värsta på den.


   
SvaraCitera

helloj:

vad skulle hända?

Möjligtvis en tillsägning för att datorn är till för skolarbete.

Finns väl risk för att de tar den.


   
SvaraCitera