Aviseringar
Rensa alla

What I want


daisy:

Den är genuin i att någon har skrivit vad denne känner, sina känslor men skrivit på ett icke genuint sätt... bättre?

Så du menar att... känslorna bakom gör den bra?


   
SvaraCitera

Nachac:

Så du menar att... känslorna bakom gör den bra?

Yes OCH genuin. Det som står i texten är fortfarande det han känner och vill. Hur han har skrivit den gör inte den ogenuin.


   
SvaraCitera

daisy:

Yes.

Så att man inte alls blir tagen av den och att den inte är originell över huvud taget gör inget för känslorna bakom är fina?

Känns lite som om en konstnär skulle måla en värdelös tavla, men det gör inget för han tänkte måla en fin.


   
SvaraCitera

daisy:

Pfft, nej.

[mad]


   
SvaraCitera

Nachac:

Så att man inte alls blir tagen av den och att den inte är originell över huvud taget gör inget för känslorna bakom är fina?

Känns lite som om en konstnär skulle måla en värdelös tavla, men det gör inget för han tänkte måla en fin.

Jag blev tagen av den.[rolleyes] Den är visst originell, så länge det är så han känner och inte bara kopierat den av någon så är den originell.

Nachac:

Känns lite som om en konstnär skulle måla en värdelös tavla, men det gör inget för han tänkte måla en fin.

Vad gör den värdelös? Du kan inte avgöra hur andra ser på en tavla. Du kan inte säga att texten är ogenuin när det är någon som skrivt ner vad den känner, då säger du alltså att denne har ogenuina känslor?


   
SvaraCitera

daisy:

Jag blev tagen av den.[rolleyes] Den är visst orginell, så länge det är så han känner och inte bara kopierat den av någon så är den orginell.

Hur mycket poesi har du läst? Hur kan det vara originellt att måla ut sina känslor med någon annans ord?

daisy:

Vad gör den värdelös?

Om man har tänkt sig att måla Bambi och det blir en massa färgkladd är den nog rätt värdelös.

daisy:

Du kan inte säga att texten är ogenuin när det är någon som skrivt ner vad den känner, då säger du alltså att denne har ogenuina känslor?

Nej, utan att denne inte uttrycker dem på ett genuint sätt. Med din logik skulle vem som helst kunna skriva bra, bara känslorna bakom är äkta, vilket de med all sannolikhet är.


   
SvaraCitera

Nachac:

Hur mycket poesi har du läst?

Det är inte relevant.

Nachac:

Hur kan det vara originellt att måla ut sina känslor med någon annans ord?

Du kan inte säga att den är skriven med andras ord förän han säger det, du antar bara.
Dessutom spelar det ingen roll, eftersom att man försöker uttrycka sina känslor. Om man tycker att ett visst sätt att skriva, som man normalt inte brukar skriva som, ger mer uttryck, då gör man det. Blir inte ogenuint för det.

Nachac:

Om man har tänkt sig att måla Bambi och det blir en massa färgkladd är den nog rätt värdelös.

Enligt vem?

Nachac:

Nej, utan att denne inte uttrycker dem på ett genuint sätt. Med din logik skulle vem som helst kunna skriva bra, bara känslorna bakom är äkta, vilekt de med all sannolikhet är.

Tex, om man först skriver "Jag blev kär i" men sedan suddar ut det och skriver "Jag blev förälskad i" .. Blir det ogenuint?

Ja. (det som är svart.)


   
SvaraCitera

daisy:

Det är inte relevant.

Det är det faktiskt. Har du nämligen inte läst så mycket poesi är det ju förståeligt om du inte slås fullt så mycket av det stereotypiska.

daisy:

Du kan inte säga att den är skriven med andras ord förän han säger det, du antar bara.

Visst, jag antar bara. Vi kan säga att det är en kvalificerad gissning, men du har gått med på att det är stereotypiskt och då är det troligt att han inte direkt har ocensurerat spytt ur sig sina känslor på ett papper, särskilt som engelska med all sannolikhet inte är hans modersmål.

Konst är inte bara avsikt, utan också resultat. Även om tanken bakom är fin är det inte en djävel som vill ställa ut en dålig tavla.

daisy:

Enligt vem?

Hade du velat ha en sådan tavla? Hade avsikten varit ett färgkladd, för att visa på något hade det varit en annan sak, men ska man rita Bambi och misslyckas är det väl inte mycket att ha, eller?

daisy:

Tex, om man först skriver "Jag blev kär i" men sedan suddar ut det och skriver "Jag blev förälskad i" .. Blir det ogenuint?

Ja. (det som är stryket svart.)

Va?


   
SvaraCitera

Nachac:

Det är det faktiskt. Har du nämligen inte läst så mycket poesi är det ju förståeligt om du inte slås fullt så mycket av det stereotypiska.

Jag har hållit med om att texten ser lite stereotyp ut.

Nachac:

Visst, jag antar bara. Vi kan säga att det är en kvalificerad gissning, men du har gått med på att det är stereotypiskt och då är det troligt att han inte direkt har ocensurerat spytt ur sig sina känslor på ett papper, särskilt som engelska med all sannolikhet inte är hans modersmål.

Jätte kvalificerad gissning. [wink]
Man kan "spy ut" sina känslor på alla språk.

Nachac:

Konst är inte bara avsikt, utan också resultat. Även om tanken bakom är fin är det inte en djävel som vill ställa ut en dålig tavla.

Ingen kan definera konst, konst är olikt för alla.
Du ser en person som inte skrivit äkta. Enligt mig blir den inte mindre genuin för att han valt att skriva "bättre, finare". Enligt dig blir den det.
Jag hoppas jag att du inte är en person som använder ord du normalt inte använder på Svenskan under lektionerna för att få höga betyg.

Nachac:

Konst är inte bara avsikt, utan också resultat. Även om tanken bakom är fin är det inte en djävel som vill ställa ut en dålig tavla.

Meningen med konst är att uttrycka sig. Om tavlan blir ful i andras ögon, är problemet hos dem. Inte hos konstnären som gjort sitt bästa.

Nachac:

Va?

Om man väljer ord, ord man normalt inte använder för att utrycka sina känslor, blir det ogenuint?


   
SvaraCitera

daisy:

Jätte kvalificerad gissning. [wink]
Man kan "spy ut" sina känslor på alla språk.

Inte lika "genuint", för man har inte samma koppling till dessa som sitt modersmål. Därför alla i EU-parlamentet har tolk; det är ett faktum att man är underlägsen om man tvingas prata ett annat språk än sitt modersmål.

daisy:

Ingen kan definera konst, konst är olikt för alla.

daisy:

Meningen med konst är att uttrycka sig. Om tavlan blir ful i andras ögon, är problemet hos dem. Inte hos konstnären som gjort sitt bästa.

Så man kan inte vara en dålig konstnär, det är inte möjligt?

daisy:

Du ser en person som inte skrivit äkta. Enligt mig blir den inte mindre genuin för att han valt att skriva "bättre, finare". Enligt dig blir den det.

Ja, enligt mig blir den det. Den är inte originell. Han har gjort en soppa med samma ingredienser som de flesta och rört om med en rostig sked.

daisy:

Jag hoppas jag att du inte är en person som använder ord du normalt inte använder på Svenskan under lektionerna för att få höga betyg.

Nej, det är jag inte.

daisy:

Om man väljer ord, ord man normalt inte använder för att utrycka sina känslor, blir det ogenuint?

Ungefär. Om det inte är ett ord som verkligen beskriver det man vill ha sagt, men uttrycker man sig med samma anda som hundratals gjort förut för att det låter "häftigare" är det inte värt det. En konstnär ska tillföra något, inte sälla sig till massan.


   
SvaraCitera

daisy:

Jag tycker att texten låter genuin. (kanske lite härmad, klyche, sterotyp whatevs)

[confused]


   
SvaraCitera

mika86:

Where are you?

Gone.


   
SvaraCitera

Nachac:

Så man kan inte vara en dålig konstnär, det är inte möjligt?

Jag har inte sagt att det är omöjligt. Det avgör man själv, som individ. Ena kan tycka att konstnären är duktig och den andra kan tycka att denne är dålig.

Nachac:

Ja, enligt mig blir den det. Den är inte originell. Han har gjort en soppa med samma ingredienser som de flesta och rört om med en rostig sked.

Har du frågat honom eller är det bara en gissning igen? Tänk om varendra ord som har skrev, var hans egna? Vad ska du säga då, att hans känslor är falska?

Nachac:

Ungefär.

Alltså när du känner för det.

Nachac:

Om det inte är ett ord som verkligen beskriver det man vill ha sagt, men uttrycker man sig med samma anda som hundratals gjort förut för att det låter "häftigare" är det inte värt det. En konstnär ska tillföra något, inte sälla sig till massan.

Vem är du att avgöra om det är värt det eller inte? Han kanske tillförde nåt i andras ögon, bara för att du tycker en sak betyder det inte att det stämmer. Det kanske stämmer i dina ögon, men inte i andras.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Sol i sinne, brun inne

Bara för att folk känner samma sak och skrivit ner det förut, gör det inte mindra äkta.[confused]


   
SvaraCitera

daisy:

Bara för att folk känner samma sak och skrivit ner det förut, gör det inte mindra äkta.[confused]

Jag tänker inte lägga mej i det här [crazy] so long


   
SvaraCitera