Aviseringar
Rensa alla

What to do?


Ämnesstartare

Gillar inte att skriva om sånt här på internet, men gör ett försök som en last resort. Okej, ska försöka hålla det här kort.

Var på en utlandsresa med några kompisar från min stad, för två veckor sen. En tjej som jag knappt kände (visste vem det var) följde med. Totalt var vi 6st.

Tjejen är inte så jättesnygg, eller hon är väldigt snygg men inget "speciellt". Dock så har hon en personlighet och utstrålning som väger över detta och jag är relativt säker på att jag inte kommer att träffa en tjej som får mig att må så bra som hon gjorde under de fem dagarna.

(Kan lägga till att jag faktiskt trodde detta om en tjej innan, som jag suktade efter i ca. 1år, vi var otroligt lika och hade lätt att prata etc. men blev inget med det och tänkte på henne minst en gång om dagen under gångna året. Hon framstår nu som totalt färglös och tråkig, trots att hon nog är snyggare)

Problemet är att den här tjejen har en relation med en kille som är 24 år (hon är 21 och jag 20). Han är en typisk tjejmagnet, rockare med "just woke up"-utseende. De verkar gilla varandra väldigt mycket. Sen är väl även problemet att om hon vore singel så är nog inte chansen så stor att hon skulle tycka att jag var passande pojkvänsmaterial.

Jag bor hemma, så kan inte ta till flaskan. Har totalt tappat det på jobbet och även om mina kompisar kan göra mig glad för stunden så ser jag ingen lösning på problemen.

What to fucking do?

Obs. "gå vidare" etc. är inte ett alternativ enligt mig. Inte när alla andra framstår som så gråa och tråkiga i jämförelse.


   
Citera

skit i henne, du har ingen chans mot honom imo
hitta en annan tjej? 🙂


   
SvaraCitera

muvvafukkah:

Obs. "gå vidare" etc. är inte ett alternativ enligt mig. Inte när alla andra framstår som så gråa och tråkiga i jämförelse.

Så kände du efter förra tjejen också, allt kan hända. Det är bara ut och leta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Så kände du efter förra tjejen också, allt kan hända. Det är bara ut och leta

Tror det är för komplicerat för att beskriva, inte alls samma känsla. Den förra tjejen trodde jag var "top of the line". Visade sig vara tvärtom i jämförelse. Alltid gått relativt mycket på utseende, men det här ändrar allt.


   
SvaraCitera

Just nu är det ju faktiskt inte mycket du kan göra, eller du kan ju vara kompis med henne, det är väll inte helt fy skam ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stylebird:

du kan ju vara kompis

Har nästan ingen kontakt så nej, men måste finnas något man kan göra? Med min vanliga tur måste jag nog acceptera situationen.

Var skönt att skriva av sig i alla fall..


   
SvaraCitera

muvvafukkah:

Har nästan ingen kontakt så nej, men måste finnas något man kan göra?

Meen e ju de du kan skaffa, du verkar ju vara intresserad av henne som mer än kompis om jag inte fattat helt fel, tänk om hon hade vart singel, hade du inte tagit kontakt med henne då?

Kompis är aldrig fel att vara, fast det kna ju bli jobbigt om man har känslor för personen i fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stylebird:

Meen e ju..

Jag skulle vara helnöjd om jag kunde ha en kompisrelation med henne. Men det känns lättare att ta kontakt med någon som är singel för att ragga än att försöka bli kompis med någon som har en pojkvän.

Sen träffas vi inte så ofta, ses ute ibland. Jobbar på olika håll. Så det är inte så lätt att bara bli kompisar heller.


   
SvaraCitera

muvvafukkah:

Men det känns lättare att ta kontakt med någon som är singel för att ragga än att försöka bli kompis med någon som har en pojkvän.

Jo förstår hur du menar, men då finns det ju inte så mycket annat att göra än att vänta. För du ville ju inte att vi skulle säga att du skulle glömma det och gå vidare, men hoppas det löser sig iaf [smile]


   
SvaraCitera

Men nu äre så att du faktiskt inte känner henne. Eller hur? Ni har bara umgåtts i 5 dagar. Så du målar säkert upp en bild av hur perfekt hon är. Skulle du lära känna henne skulle du kanske upptäcka att ni inte passar, även om hon har bra personlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Men nu äre så att du faktiskt inte känner henne.

Nej det stämmer. Men sen kan jag tänka att om hon är hälften av hur hon var på resan, så är jag fortfarande i samma situation. Dessutom pratade vi rätt mycket och många olika saker, så jag känner henne delvis.


   
SvaraCitera

Okej. Lycka till då.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera