Aviseringar
Rensa alla

What to do?


Ämnesstartare

För en tid tillbaka fick jag känslor för en mycket nära vän, vi är verkligen bra vänner, en av dom bästa jag haft. Därför är detta extremt jobbigt, jag hatar mig själv för att jag har fått känslor för den, jag vill verkligen inte känna så här. Jag vet att den aldrig kommer få känslor för mig och den gillar någon annan. Jag vågar inte heller säga att jag gillar den för tänk om det skulle förstöra vår vänskap?

Är det någon som har varit med om detta förut och kan ge mig tips på vad jag kan göra?


   
Citera

varför ens berätta det till personen att du gillar han/hon om du vet
att han/hon inte ens gillar dig?

med tiden kommer dina känslor förmodligen försvinna
och du hittar någon annan och då kommer du tacka dig
själv för du inte sa det med tanke på att han/hon kanske
håller sig undan från dig om du berättar det och då
kanske ni inte är vänner sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vet att personen har 0% känslor för dig och inte kommer få det heller är det nog bäst att inte berätta det, för precis som ovanstående skriver så kan det bara förstöra relationen. Visst är det jobbigt, men känslor kan försvinna efter ett tag, även om det kan ta tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med de två ovanstående, försök leva med det så går det över till slut. Du kommer bara bli sårad om han vet om dina känslor men aldrig kommer känna det samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men... man kanske inte kan ha en bästakompisrelation med någon man är kär i? jag skulle inte kunna det iallafall... men aa känslorna kanske försvinner efter ett tag ändå.


   
SvaraCitera

Va inte en mes nu och satsa på henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

satsa på henne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

casete:

Är det någon som har varit med om detta förut och kan ge mig tips på vad jag kan göra?

Hehe, det händer mig precis nu. Jag är helt jobbigt kär i min bästa vän, i börjar var det jättejobbigt men jag har upptäckt att de känslorna hamnar bakom kompiskänslorna oftast, och man tänker mer på hur great det är att ha en bästa vän istället för en pojk/flickvän.

Jag tror, som de andra skrivit, att om du VET att din vän inte kommer få känslor för dig, är det lika bra att vara tyst. Så känns det nog bättre snart ska du se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Va inte en mes nu och satsa på henne/honom.

Även om jag skulle vilja så ska jag nog låta bli. Vill inte ha en vän mindre liksom, speciellt inte en bra vän.

loom:

man tänker mer på hur great det är att ha en bästa vän istället för en pojk/flickvän.

Ja så tänker jag med. Även om jag gillar den så tänker jag inte på det när vi träffas. Det är som om mina känslor för den försvinner[y]

hannnah:

man kanske inte kan ha en bästakompisrelation med någon man är kär i?

Det trodde jag inte heller, men tydligen så går det :/


   
SvaraCitera

casete:

Även om jag skulle vilja så ska jag nog låta bli. Vill inte ha en vän mindre liksom, speciellt inte en bra vän.

En bra vän ska inte dissa dig bara för att du har känslor för henne.

Om hon bara ballar ur och eran vänskap blir sämre så är hon elak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

casete:

Ja så tänker jag med. Även om jag gillar den så tänker jag inte på det när vi träffas. Det är som om mina känslor för den försvinner

Men dåså. Vad är problemet? Fokusera bara på kompiskänslorna (även när du är själv).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

En bra vän ska inte dissa dig bara för att du har känslor för henne.

Faaaast vissa kan ju tycka att det är jobbigt att umgås med någon som är kär i dig, när man inte är det tillbaka.


   
SvaraCitera

loom:

Faaaast vissa kan ju tycka att det är jobbigt att umgås med någon som är kär i dig, när man inte är det tillbaka.

Bara om den personen visar det tydligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

En bra vän ska inte dissa dig bara för att du har känslor för henne.
Om hon bara ballar ur och eran vänskap blir sämre så är hon elak.

Vi kanske inte slutar vara vänner men risken är stor att vi slutar vara lika bra vänner.

loom:

Men dåså. Vad är problemet? Fokusera bara på kompiskänslorna (även när du är själv).

Grejen är att jag går igenom en depression just nu och jag känner mig väldigt ensam så jag fokuserar bara på att jag är olyckligt kär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

casete:

Grejen är att jag går igenom en depression just nu och jag känner mig väldigt ensam så jag fokuserar bara på att jag är olyckligt kär.

Oh snap. Äsch, du kommer ur det så blir det bra sen ska du se [smile]


   
SvaraCitera