Aviseringar
Rensa alla

Who's more powerful ?


Ämnesstartare

Nachac:

Han har väl aldrig hållit Lucius särskilt högt?

Det var väl precis det han gjorde? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wicked Man : Det var väl precis det han gjorde?

Spoliler:

I sista sexan tar han ju Lucius' trollstav som ersättning för sin egen, det är inte särskilt respektfullt. Lucius är mest en rik och renblodig smilfink med en lovande son. Tror inte Voldemort högaktade honom alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Han har väl aldrig hållit Lucius särskilt högt?

Det var väl precis det han gjorde?

vad tolkar du det här som "not even you"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wicked Man : Det var väl precis det han gjorde?

Tolkar det som en syftning till hängivenhet, inte makt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En av de som Voldemort ironiskt nog aktade högst var väl just Snape.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns pokemon som otecknat nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Tolkar det som en syftning till hängivenhet, inte makt.

Nu var inte frågan om makt, i så fall vinner Lucius med ganska mycket då han har mycket med kontakter inom ministeriet. 

Nu var frågan om voldemort höll Lucius högt upp eller inte. Lucius var bland annat ledare över de andra dödsätarna vid Slaget på Mysterieavdelningen.

Nachac: I sista sexan tar han ju Lucius' trollstav som ersättning för sin egen, det är inte särskilt respektfullt. Lucius är mest en rik och renblodig smilfink med en lovande son. Tror inte Voldemort högaktade honom alls.

Jag tror definitivt att Voldemort högaktade honom, annars hade han aldrig blivit utsedd till ledare över ett gäng andra dödsätare vid boken fenixordern, ett förtroende uppdrag, bellatrix lestrange var alltså under lucius ledning.

Men han misslyckades det förtroende uppdraget och senare blev skickad till azkaban. Därför tvingade voldemort Draco att döda dumbledore för att inte dödas med hans mor för att höjas i voldemorts ögon igen . 

jag har alltid tolkat det som att voldemort har haft behov att visa sin makt, ondska och ledarskap, jag tror det för att det har hänt vid ett flertal tillfällen, tillexempel ovan med Draco, det hade säkert funnits mer smarta sätt att göra det på, utan mer visa vad som händer om man trotsar honom. Han lyssnar precis inte på sina följare.

Därför tror jag han tog Lucius trollstav, för att visa att det är han som bestämmer. Voldemort är inte precis respektfull emot någon eller något förutom Nagini.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wicked Man : Nu var inte frågan om makt, i så fall vinner Lucius med ganska mycket då han har mycket med kontakter inom ministeriet.

Menade makt som i trollmakt.

Wicked Man : Men han misslyckades det förtroende uppdraget och senare blev skickad till azkaban. Därför tvingade voldemort Draco att döda dumbledore för att inte dödas med hans mor för att höjas i voldemorts ögon igen .

Ger mig.


   
SvaraCitera

Exner:

Va, nej!

jo


   
SvaraCitera

Wicked Man :

Vart då? Glad

Mcgonagall vågade ju inte gå emot Snape när han var rektor över hogwarts i dödsrelikerna. Snape har alltid varit Lojal emot dumbledore fast bara inte vi visste det till slutet av harry potter,  enligt mig den mest godhjärtade av alla, sen kommer neville. Jag tror att Snape inte ville skada Mcgonagall, skulle han vilja tror jag de hade varit ganska enkelt.  

Dumbledore har erkänt att Harry Potter är mycket bättre än han, såg du inte hans patronus i Harry Potter and the Prisoner of Azkaban? Daaaamn 

Jag kan tänka mig flera stycket bättre än Minerva Mcgonagall och Snape, men du har rätt om Lucius, tänkte bara att det var han voldemort höll längst upp av dödsätarna till och med över bellatrix lestrange. Alastor Moody, Gellert Grindelwald, jag är bered att säga att  Kingsley Sacklebolton skulle vinna över Mcgonagall. 

Har bara läst mycket om det ämnet och det är väldigt många som har kommenterat att JK har sagt att Minerva är den starkaste häxan och att hon skulle ha vunnit mot Snape.

Men om man tänker på det hon kan göra och är. Hon är lärare för transfiguration, vilket är den mest avancerade typen av trolldom (nämns i första boken), vilket även dumbledore var lärare i innan han blev rektor. Hon är den enda som man vet har kunnat göra tre patronus samtidigt. Hon kan bli ett djur vilket var en otroligt svår och ovanlig trolldom. Hon kunde duellera 3 auroras samtidigt enligt böckerna och hon tog tre trolldomar direkt mot bröstet och klarade sig trots det. Hon får all armour att röra på sig under den sista fighten. Hon ses använda mest trolldom utan att säga någonting vilket endast de mest skickliga kan göra. Hon höll ut mot voldemort med hjälp av två andra. 

Bellatrix sägs ju vara den dödsätaren som är längst upp på stegen (kingsley förlorade mot henne tex?). I boken pratar mcgonagall med snape och då säger de såhär:

Severus Snape: "You are . . . astonishing."Minerva McGonagall: "Ha! So I've heard. Forgive me if I can't quite agree with that trite assessment. 'The astonishing Minerva McGonagall, most powerful witch of the age . . .'"Severus Snape: "You are, Minerva. You cannot run from who you are."
Om bellatrix är den starkaste dödsätaren så måste de ju innebära att minerva är starkare än snape.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat:

Har bara läst mycket om det ämnet och det är väldigt många som har kommenterat att JK har sagt att Minerva är den starkaste häxan och att hon skulle ha vunnit mot Snape.

Men om man tänker på det hon kan göra och är. Hon är lärare för transfiguration, vilket är den mest avancerade typen av trolldom (nämns i första boken), vilket även dumbledore var lärare i innan han blev rektor. Hon är den enda som man vet har kunnat göra tre patronus samtidigt. Hon kan bli ett djur vilket var en otroligt svår och ovanlig trolldom. Hon kunde duellera 3 auroras samtidigt enligt böckerna och hon tog tre trolldomar direkt mot bröstet och klarade sig trots det. Hon får all armour att röra på sig under den sista fighten. Hon ses använda mest trolldom utan att säga någonting vilket endast de mest skickliga kan göra. Hon höll ut mot voldemort med hjälp av två andra. 

Bellatrix sägs ju vara den dödsätaren som är längst upp på stegen (kingsley förlorade mot henne tex?). I boken pratar mcgonagall med snape och då säger de såhär:

Severus Snape: "You are . . . astonishing."Minerva McGonagall: "Ha! So I've heard. Forgive me if I can't quite agree with that trite assessment. 'The astonishing Minerva McGonagall, most powerful witch of the age . . .'"Severus Snape: "You are, Minerva. You cannot run from who you are."
Om bellatrix är den starkaste dödsätaren så måste de ju innebära att minerva är starkare än snape.

Jag kanske inte är så påläst som dig då Glad Men sa inte Dumbledore att Harry Potter var bättre än han nånstans? Med argumentet du kom med, så byter jag åsikt.Tumme upp


   
SvaraCitera

Wicked Man :

Men sa inte Dumbledore att Harry Potter var bättre än han nånstans? 

Jo. Tror dock han menade bättre potential än honom men kan ha fel. Det ser man ju till exempel på när han gör sin patronus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldat: Bellatrix sägs ju vara den dödsätaren som är längst upp på stegen (kingsley förlorade mot henne tex?).

Bellatrix dödades av Molly Weasley "YOU BITCH"Galen antonin dolohov ska väl också har vart ganska högt upp, men efter att Lucius malfoy hade svikit voldemorts förtroende tror jag som du säger att Bellatrix var högts upp. 

Vem tror du skulle vinna btw, kingsley eller Dolohov 


   
SvaraCitera

Wicked Man :

Bellatrix dödades av Molly Weasley "YOU BITCH"Galen antonin dolohov ska väl också har vart ganska högt upp, men efter att Lucius malfoy hade svikit voldemorts förtroende tror jag som du säger att Bellatrix var högts upp. 

Vem tror du skulle vinna btw, kingsley eller Dolohov 

Att Bellatrix förlorade mot Molly är ju en del i hela det här om att kärlek är den starkaste trolldomen, precis som när Harry klarade sig som liten. Dock är ju Molly and grym tkr jag.

Dolohov förlorade ju mot Filius Flitwick om jag minns rätt. 😛 Gissar på Kingsley. Och tror definitivt Bellatrix hade tagit Filius.


   
SvaraCitera