Aviseringar
Rensa alla

wikipedia som källa


värdeuppgift:

bara engelska wiki (Du röstade på detta alternativ)

Skitbra grej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)

Ja.

Hatar att lärare säger att det är en dålig källa med argumentet "Så kallade vanliga människor kan skriva där" [n]

Som om högutbildade akademiker as vet mest om saker som bläckfiskporr och allt annat som finns på wikipedia. [y]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

jag skrev att kent var sveriges största emoband, tog typ 3 veckor innan nån ändra det [shake]

HAHAHAH whot? hahah gud vad förvånad jag skulle blivit om jag läste om nåt där och fick syn på en sån sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wikipedia har ju oftast källor som man kan kolla upp, sen kan man ju skriva dem istället.


   
SvaraCitera

Det är fy fy, men jag tkr de har rätt bra grundfakta ibland, sånt som man kan söka vidare på och som man kan få fram från andra håll senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)

mjölk:

Wikipedia har ju oftast källor som man kan kolla upp, sen kan man ju skriva dem istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det är okej, men inte mer än okej. Läst en del på wiki som inte stämmer. Man får inte glömma att wiki skrivs av vem som helst.

Ja, medan andra uppslagsverk skrivs av ödlemänniskor från rymden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Ja, medan andra uppslagsverk skrivs av ödlemänniskor från rymden.

Nej men kanske lite mer människor med utbildning and that shiat [zzz]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rodja:

Ja, medan andra uppslagsverk skrivs av ödlemänniskor från rymden.

eller ja

AHHAHAHAHA
nu fick du allt till det [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

bara engelska wiki (Du röstade på detta alternativ)

Engelska brukar ha ganska många källor och uppdateras mer kontinuerligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

inga wiki (Du röstade på detta alternativ)

vem som helst kan ju gå in o ändra. här på Lindeskolan är de förbjudet att använda Wiki som källa, de va en kille som skrev om Olof Palme o han hade använt Wiki som källa, där stod de att han hade dött i AIDS. så han fick IG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

bara engelska wiki (Du röstade på detta alternativ)

Beror naturligtvis på vad det är för tråd och artikel. I lättsammare diskussioner eller när det inte är något upseendeväckande är svenska också okej, och om materialet i svenska är i sig källhänvisat till internetsiter så kan man alltid använda dessa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)

hoppas jag[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)

Är bra som källor för lite halvviktiga detaljer och sånt som alla ändå vet men som ändå kräver källhänvisning, wikipedia är ju skit i övrigt dock. Men det är bra ställe att hitta källor på ifall folk angett källa på sina grejer.


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

båda wiki (Du röstade på detta alternativ)

Beror helt på seriositeten i uppgiften, och källangivelsen i wiki-artiklarna.


   
SvaraCitera