Aviseringar
Rensa alla

Willys, hemköp, ICA eller Coop?


WILLYS [love]


   
SvaraCitera

Någon större ICAaffär eller Willys. Så mycket skillnad är det faktiskt inte, då jag upplever att ICA ofta har extrapris på mer.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

willys är klart billigast.
Mycket av deras eget märke är dessutom bra, fast det är bajsbilligt. Bättre än euroshopper som är icas lågprisutbud.


   
SvaraCitera

New York City:

Finns det Wholefoods i Sverige?

tyst


   
SvaraCitera

willys och hemköp ägs båda av axfood så de har samma lågprisvaror (och till viss del vanliga varor) men willys är, pga. geografiskt läge och butikens utförande, billigare. willys är billigast av dessa butiker.

hemköp och ica är ungefär lika dyrt, men icas större butiker (kvantum + maxi) är billigare. enligt min erfarenhet har de även bättre ekologiskt sortiment, eller sortiment överlag, men det beror antagligen på butik till butik.

coop är dyrast av dessa.


   
SvaraCitera

dock kan det tilläggas att skillnaden mellan coop, ica och hemköp inte är direkt märkbar, medan willys i regel är ganska mycket billigare.


   
SvaraCitera

Willys, i alla fall här, har billigare och fräschare grönsaker än ica! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack hörni [love]


   
SvaraCitera

Willys är väl billigast i allmänhet.

Men i Borås är det Ica som är billigast, pga. vi har Sveriges billigaste Ica-butik.

Btw, Lidl är också awesome! Finns väldigt mycket billigt och bra där.


   
SvaraCitera

Tror på willys. Om man inte är så petig med märken (eldorado osv)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lindblom:

Willys är bra men då måste du ju ta bussen.

Det är ju bara 5:an en kvart, såg jag nu! Vet att det finns ett Willys där min syrra bodde förut, så det är asbra! :>>>>


   
SvaraCitera

honolulu:

tack fin rapport! hemma har vi haft lidl och supergrossen, så har ingen jävla aning om dessa butiker pga handlar skitsällan där, tycker dem är fetaste ripoffen [party]

aaa njaa finns rätt mkt billigt att hitta.. euroshopper och butikernas egna märke som ngn skrev.. tycker om icas märke mkt mkt

ChickiBull:

Coop forum är billigast eftersom den är störst

aha


   
SvaraCitera

Willys är billigt men säljer mycket tattigt skräp
Hemköp är billigast av affärer i den storleksordningen (typ konsum/ica supermarket) men lite sekt-aktigt
Ica är inte så billigt ens i större varianter
Coop forum har helt ok pris


   
SvaraCitera

willys och hemköp ägs båda av axfood, och willys är gjord för att vara billigare


   
SvaraCitera