Aviseringar
Rensa alla

Wimbledon-final


Ämnesstartare

Är det bara jag som ska se på Federer-Roddick kl 15?

Vad tror ni? Jag tror på Federer!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tror och tror ... jag vet att Federer vinner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Federer torskar nog [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gorgath:

Federer torskar nog [rolleyes]

På ett sätt skulle det vara bra. Så att hans självförtroende rubbas lite och Söderling kan plocka honom nästa gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Federer blev det också. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Tyckte Federer överlag spelade bättre än Roddick, men hade mycket otur och klantade sig. Så han var klart förtjänt segern. Dock så spelade Roddick minst lika enastående tennis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Tyckte Federer överlag spelade bättre än Roddick

Nej det vet jag inte om jag kan hålla med om. Roddick styrde bollarna såfort det blev spel om bollen.


   
SvaraCitera

Chryseus:

Nej det vet jag inte om jag kan hålla med om. Roddick styrde bollarna såfort det blev spel om bollen.

Well, Roddick hade alltid (trots sin superserv) alltid "problem" med sina servgames. Federer tog nästan alltid en eller två bollar på dessa. Dock när Federer servade så drog han i princip 40-0 på några sekunder.

Visst, det fanns ju lägen där Federer hade problem med sina servar också, men det var mindre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Well, Roddick hade alltid (trots sin superserv) alltid "problem" med sina servgames.

Verkligen inte. Det var ju Roddick som i stort sett fick 40-0 i varje servgame förrutom de 2-3 gångerna när Federer hadre breakchanser. Det var också Roddick som hela tiden plockade poäng 40-30 osv i Federers servgames.

Roddick domineradre sina servgame tack vare att han slog sin serv mitt på Federer som oftats fick till en urusel retur.

sylar:

Dock när Federer servade så drog han i princip 40-0 på några sekunder.

Det hände ett fåtal gånger i slutet av matchen att Federer fick fler sådana games. Annars var det rätt 50-50 med nollningar tack vare bådas starka serv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera