Aviseringar
Rensa alla

Windows 7 - ska det vara såhär?


När ska du avslöja vad den gör, för oss olidigt nyfikna?


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Budolicious:

När ska du avslöja vad den gör, för oss olidigt nyfikna?

Den minimerar alla fönster och visar således skrivbordet.


   
SvaraCitera

hahaha

dagens i-lands problem [crazy]


   
SvaraCitera

Åtta:

Den minimerar alla fönster och visar således skrivbordet.

ahkey. prapra.


   
SvaraCitera

ne


   
SvaraCitera

Åtta:

MSDNAA,

Vad är det? Isf vill jag också börja där.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mynta:

hahaha

dagens i-lands problem [crazy]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Bajwa:

Vad är det?

Microsoft Developer Network - Academic Alliance. Om du pluggar någon typ av mjukvarurelaterad teknisk utbildning och ditt universitet har ett avtal med Microsoft så får du tillgång till en sjuhelvetes massa program från Microsoft. Förvisso med ett begränsat användaravtal (jag får t.ex. inte använda min version av Visual Studio till att skapa kommersiella applikationer), men det är ändå en rätt bra deal.


   
SvaraCitera

Har kört Windows 7 sedan betan släpptes för... ganska längesedan. Först var det beta, sen den senaste versionen som heter RC eller något sånt. Den fina testtiden går ut i Mars eller April tror jag det var.

Trivs ganska bra med det mesta. Vad gäller den där knappen undrade jag först med, men gjorde också som så att jag testade mig fram. Vet man om att den finns där är den ju säkert användbar för vissa (själv har jag väl använt den vid ett lätträknat antal gånger). Dock tror jag inte alltför många använder den, eller ens den tydligare versionen av Visa Skrivbordet som funnits tidigare. Har man inte ett kaos med öppna fönster så är det ju en rätt överflödig funktion.

Till sin tröst kan man ju åtminstone ha att det står "Show desktop" när man drar musen över knappen, alltid något!


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Tobbish:

Dock tror jag inte alltför många använder den, eller ens den tydligare versionen av Visa Skrivbordet som funnits tidigare.

Jag tror definitivt inte att många använder den nu när man omöjligt kan gissa sig till vad den gör. Jag vill dock minnas att jag använde den flitit back in the XP days.


   
SvaraCitera

Åtta:

men fullt såhär dåliga brukar de då inte vara.

känns som att win och linux communityt är på samma nivå. OSX däremot är en klass försäg. Och en fördel linux har är att om man är riktigt kunnig så kan man ändra allt osv. Det lär nog tyvärr innebära mycket jobb.


   
SvaraCitera

Åtta:

Med den logiken så kan vi ju helt enkelt låta bli att ha ikoner ö.h.t. Varför inte bara ha en rektangel till allt?

Det är dock inte en parallell, det är mycket svårare att minnas om allt var samma. Inte riktigt det som man har gjort här. Det är vilket fall kass lösning.


   
SvaraCitera
Åtta
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Det lär nog tyvärr innebära mycket jobb.

Att ändra ikontema kräver att man har kunskap nog att klicka på Preferences -> Appearance -> Customize -> Icons och sedan välja det ikontema man vill ha. Vill man ladda ned ytterligare så kan man trycka på länken där det står "Want more themes?", eller nåt i den stilen, ladda ned det tema man vill ha och sedan släppa det på Appearance-fönstret.

Inte så svårt. Detta gäller dock Gnome. Jag vet inte hur det är i andra skrivbordsmiljöer.

Mr Brightside:

OSX däremot är en klass försäg

Mja. Jag håller inte med dig. Förvisso var OSX ikoner rätt sjyssta när de först kom. Men de börjar bli väldigt gamla nu.

Mr Brightside:

känns som att win och linux communityt är på samma nivå.

Vet inte hur Windows community-skapade ikoner ser ut, då jag inte ens visste att man kunde ändra ikonteman i Windows. Dock failar ju Windows rätt stort med att endast ha bitmapsikoner. Skalbarheten hos de vektorbaserade ikonerna i de flesta utav Linux skrivbordsmiljöer är nice.


   
SvaraCitera

hade inte märkt den knappen före nu lol, men man kommer ju bara till skrivbordet...


   
SvaraCitera

Den knappen var faktiskt sjukt hemlig o.O
Kunde lika gärna ha varit en del av designen.


   
SvaraCitera

Åtta:

"Want more themes?

Fast, även då jag inte är bäst I linux så är det svårt iaf för mig att hitta ett theme som jag tycker är lika najs som osx... och då menar jag helheten. Inte hur deras ikoner ser ut, även dom de ser bra ut förutom finder som är kass.

Åtta:

Men de börjar bli väldigt gamla nu.

jämfört med?

Åtta:

Vet inte hur Windows community-skapade ikoner ser ut

nej, inte alls det som jag menade. menade helt enkelt Windows som dom bakom mjukvaran och linux där jag visade på att de var ett community bakom... alltså att jag hade så pass mycket kunskap om vad linux är.


   
SvaraCitera