Aviseringar
Rensa alla

Wireless, Monitor mode b/g/n Hjälp


Ämnesstartare

Ska utföra några "säkerhets tester" nu i dagarna och här och behöver veta om det här ​kortet stödjer "Monitor mode" har kollat runt lite på nätet men hittar inget som gör mej smartare, Antar att det är någon som besitter den kunskapen som snabbt kan ge mej ett bra svar. Tack på förhand


   
Citera

kewtheiin:

Tack på förhand

Som jag förstår det så är chipset ett ralink rt2870, vilket på hårdvarunivå stödjer monitor-mode och packetinjection, men inte i drivrutinerna, drivisarna stöder säkert monitor-mode, det gör dom flesta, men inte packetinjections.
Det kan ha ändrats iom att utvecklingen går fort fram.
Jag kör med ett rt73 då jag behöver packet-injections.

Jag antar att du skall utföra detta under linux?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag antar att du skall utföra detta under linux?

Windows Vista faktiskt, Vet att det är viss skillnad. Men men, Har inget annat att köra det på nu

aristoteles:

Som jag förstår det så är chipset ett ralink rt2870, vilket på hårdvarunivå stödjer monitor-mode och packetinjection, men inte i drivrutinerna, drivisarna stöder säkert monitor-mode, det gör dom flesta, men inte packetinjections.

Som jag fattat det så är det väldigt få som stödjer monitor mode och injections som standard. Så om jag fattat det rätt så borde jag iaf klara av att få igång Monitor mode?

BTW har inte förstått vad b/g/n står för?


   
SvaraCitera

kewtheiin:

Som jag fattat det så är det väldigt få som stödjer monitor mode och injections som standard. Så om jag fattat det rätt så borde jag iaf klara av att få igång Monitor mode?

Nja, vad jag vet är det VÄLDIGT ovanligt med packet-injection under windows. Kan tyvärr inte hjälpa dig med sånt då du kör vista.

kewtheiin:

BTW har inte förstått vad b/g/n står för?

De är de olika näten den stödjer, tror g-nätet är 54Mb/s och n-nätet 108 Mb/s.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nja, vad jag vet är det VÄLDIGT ovanligt med packet-injection under windows. Kan tyvärr inte hjälpa dig med sånt då du kör vista.

CommView Wifi ska stödja det tror jag.
Har några program på datorn hemma som ska funka men dock stödjer min nätkort inte monitor mode nu. Då jag det andra (WL-160N) som jag tänkte testa med. Men om det skulle faila har du något tips på ett bra kort?


   
SvaraCitera

kewtheiin:

Men om det skulle faila har du något tips på ett bra kort?

Som sagt, windows drivrutiner stödjer nästan aldrig roliga saker.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera