Aviseringar
Rensa alla

Witcher 3 - Någon som är en djävul på datorer?


Ämnesstartare

Spelat kraschar i betydelsen att det ser ut som att skärmen täcks av en ful,randig tapet, men ljudet är kvar, och det går inte att komma därifrån utan att våldsstarta om datorn.


   
Citera
Exner

Låter som överhettning. Stationär eller bärbar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå ut i det fina vädret istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Låter som överhettning. Stationär eller bärbar?

Stationär.


   
SvaraCitera
Exner

Nachac:

Stationär.

Första gissning är i så fall grafikkortet. Hur gammal är datorn och har du rensat den från damm någon gång sedan köp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner: Första gissning är i så fall grafikkortet. Hur gammal är datorn och har du rensat den från damm någon gång sedan köp?

Datorn är ett monsterhembygge jag köpt från min bror, men det var rensat den på damm har jag inte gjort sedan dess. Grejen är att det här är enda spelet det händer, borde inte även andra spel vara påverkade om det vore problemet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Datorn är ett monsterhembygge

Hur gammal är datorn och är allting i den "standard" från start?
Bara för att det är ett "monster" innebär det inte att allting kommer att fungera på topp. Spelet kan bl.a vara mer krävande än din dator klarar av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

grafikkortet krånglar
åtgärd är jag mindre säker på


   
SvaraCitera

Du kan ju testa ladda ner HWMonitor och kolla vilka temperaturer CPU och GPU kommer upp i medan du spelar. Dessutom kan du ju testa att uppdatera grafikkortsdrivrutinerna.


   
SvaraCitera
Kudhos

Langa datorns speccs.


   
SvaraCitera
Kudhos

rent spontant låter det som grafikkortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kryptonian: Hur gammal är datorn och är allting i den "standard" från start?
Bara för att det är ett "monster" innebär det inte att allting kommer att fungera på topp. Spelet kan bl.a vara mer krävande än din dator klarar av.

Vet inte, är djupt okunnig, men den klarade av spelet ett tag innan detta hände, på absolut högsta grafik, vilken jag förstås provade att sänka.


   
SvaraCitera

Uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos: Langa datorns speccs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: Uppdatera drivrutinerna till grafikkortet.

Gjort.


   
SvaraCitera