Aviseringar
Rensa alla

Wööö jag har gjort en låt - vad tycker ni ??


Ämnesstartare

nubbie: Åh, jag gillar. Jättelagom såhär lite senare på kvällen.

Vad bra att den passar!

MissAnox: Skäms som attan, men kommenterar ändå. Det märks att du har musikalisk intelligens och konstnärlig, stilistisk säkerhet. Är särskilt imponerad av gitarrlooparna (är det inspelning av en akustisk?) och hur väl texten, sången och det instrumentella samstämmigt för fram en känsla.

Oj, hjälp! Tack för de fina orden HjärtaRodnar
Det är en nylonsträngad akustisk gitarr som jag spelar på, totalt tre loopar (en med plockkomp och två med plektrum-plink-plonk). Vilken känsla känner du att den förmedlar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ååh, fint.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: Det är en nylonsträngad akustisk gitarr som jag spelar på, totalt tre loopar (en med plockkomp och två med plektrum-plink-plonk).

Najs.

Biologen: Vilken känsla känner du att den förmedlar?

Men aah, svår fråga. Ömsint sorg i gränslandet mellan konstruktiv förändring i tro på människan och meditativ, nihilistisk flykt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Men aah, svår fråga. Ömsint sorg i gränslandet mellan konstruktiv förändring i tro på människan och meditativ, nihilistisk flykt.

ja eller kanske en kombination - att man ska ta plats i verkligheten genom att våga fly. förverkliga sina drömmar osv.

fin låt biologen! men att sjunga sådär lågt klär dig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner: ååh, fint.

Kul att du diggar!

MissAnox: Men aah, svår fråga. Ömsint sorg i gränslandet mellan konstruktiv förändring i tro på människan och meditativ, nihilistisk flykt.

Det låter som en bra känsla - nog rätt nära vad jag själv känner. Tycker om att du ser en viss positiv anda i den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: fin låt biologen! men att sjunga sådär lågt klär dig inte.

Är egentligen som starkast i bas/baryton-register men kanske blev lidande nu pga förkyld. Men ska definitivt öva på att sjunga ljusare. Tack för komplimang osv Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alldeles för stela trummor, vet inte ens om jag hade kört på ett helt trumset på en sån låt. hade nog börjat experimentera med bara en virvel och hihat eller nåt. och akustiska, inte programmerade.

annars var reverbet rätt fult, och gitarren skulle må bra av bredare stereobild. men utöver det så låter det bra. bara att säga till om du vill ha mixhjälp från eliten. eller inspelning, för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: alldeles för stela trummor, vet inte ens om jag hade kört på ett helt trumset på en sån låt. hade nog börjat experimentera med bara en virvel och hihat eller nåt. och akustiska, inte programmerade.

Mm, trummorna ligger där mest för att jag använde dem som metronom. Orkade inte fixa till det innan jag laddade upp - speciellt eftersom jag inte har akustiska trummor.

Leijonsparf: annars var reverbet rätt fult, och gitarren skulle må bra av bredare stereobild.

Har tänkt på reverbet, ska in och pilla där. Har du kanske något tips på en bra reverb-VSTi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KÖR CUBASE REVERB A


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen: Det låter som en bra känsla - nog rätt nära vad jag själv känner. Tycker om att du ser en viss positiv anda i den

Knas egentligen att göra anspråk på tolkningar.Ledsen Bör få ligga öppet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: KÖR CUBASE REVERB A

hffffngh

MissAnox: Knas egentligen att göra anspråk på tolkningar. Bör få ligga öppet.

Är ju fortfarande öppet - bara för att du uttrycker en åsikt behöver den inte definiera låten! Är trevligt när folk skriver vad de känner av/om musik/konst/whatev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

hffffngh

u mad tho


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Mm, trummorna ligger där mest för att jag använde dem som metronom. Orkade inte fixa till det innan jag laddade upp - speciellt eftersom jag inte har akustiska trummor.

Har tänkt på reverbet, ska in och pilla där. Har du kanske något tips på en bra reverb-VSTi?

altiverb om du vill ha ett överjävla dyrt impulsreverb och inte har något emot ilok, annars rekommenderar jag att du konverterar deras impulsbibliotek och kör genom ett annat impulsreverb. har hört bra saker om sir, men aldrig testat det. vet inte om det finns något stort impulsreverb helt utan kopieringsskydd, men utan dongle lär ju finnas. får du tag på altiverbs impulsbibliotek så kan jag rekommendera allaire sunporch, har en lista över de altiverb 6-impulser jag gillade om du vill ha. besparar dig en del letande, om din reverbsmak är någorlunda lik min.  
för algoritmiska så gillar jag lexicon pcm native, det är väl lätt ett av de bästa jag hört. waves rverb är rätt okej överlag, och riktigt bra på vissa saker, typ mixbussreverb. tycker jag, kanske bara är vana och/eller inbillning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bästa fusktipset du någonsin kommer få angående att få mixar att låta bättre helt magiskt, flux alchemist på preseten logical optimizer. den överlägset bästa jävla dynamikprocessorn som du kan slänga på en mixbuss. de har en fullt fungerande, tidsbegränsad demo att ladda ner på fluxhome.com.


   
SvaraCitera

sopa trummorna helt


   
SvaraCitera