Aviseringar
Rensa alla

Wordhjälp


Ämnesstartare

men hallå jag vill ju ha word och inte office?????? vad är latesh

alltså ni datanördar måste ta det slow med mig. har lågt blodsocker och har inget att äta. eller jo har ost och skinkpaj så nu äter jag det men det går slow


   
SvaraCitera

isola:

men hallå jag vill ju ha word och inte office??????

Blivande_japan:

googlamicrosoft office pakatet tpbförsta träffen är 1 keeper


   
SvaraCitera

Tickstart:

ja på gund av dejj!!

lögn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får ju excel då också, svinbra om du tex får för dig att arrangera ett um-mästerskap i stryktips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

googlamicrosoft office pakatet tpbförsta träffen är 1 keeper

Mm gjorde detta. Den laddar. 3.1........................


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera

isola:

Mm gjorde detta. Den laddar. 3.1........................

va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

va?

På nedladdningsprogrammet alltså.

Åtta:

Annars finns LibreOffice.

Är det som word? Ett lätt ordbehandlingsprogram alltså. Vill endast kunna skriva texter och sådant basic.

Ni måste tänka på att det är svårt sådant här [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilket ska jag ladda ned, det japanen länkade eller det som åtta länkade? Åtta skulle du länkat samma som japanen om du inte vore A? Svara erligt


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Är det som word? Ett lätt ordbehandlingsprogram alltså. Vill endast kunna skriva texter och sådant basic.

Ja. Under installationen får du välja vilka komponenter du vill installera. Om du inte ändrar något tror jag att du får Writer (ordbehandlare), Spreadsheet (typ som Excel) och Presentation (typ som Powerpoint). ​​Här laddar du ned det..

isola:

Åtta skulle du länkat samma som japanen om du inte vore A?

Nej, det skulle jag inte. Jag vill ogärna potentiellt infektera min dator med mjukvara från en källa jag ej litar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ja. ​Här.

Går det att konvertera till wordformat? Min skola brukar vara så kinkiga med det.


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

Går det att konvertera till wordformat?

Det går att spara i Word-format, ja. Dock blir inte alltid formatteringen helt perfekt. Åtminstone inte om du gör något fancy. Exportera som PDF när du ska skicka in, så ser det perfekt ut på samtliga datorer.

isola:

Min skola brukar vara så kinkiga med det.

Då är de synnerligen inkompetenta. Tar de inte ens emot i PDF-format? Så har jag lämnat in samtliga rapporter under de senaste 8 åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Då är de synnerligen inkompetenta. Tar de inte ens emot i PDF-format? Så har jag lämnat in samtliga rapporter under de senaste 8 åren.

endast rtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja e väl ingen datanöd +_+

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

isola:

rtf

r-to the-tard format

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

wordpad använder ju rtf btw


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

endast rtf

Lol. LibreOffice har inga som helst problem med att spara som rtf.


   
SvaraCitera