Aviseringar
Rensa alla

wow - fantastisk kille som jag måste våga ta kontakt med!


honolulu:

skämta lite, om du är skämtsam av dig, det lär bli stelt till en början men när man lär känna varandra blire naturligare.

Blir ju konstigt att gå fram och skämta med någon man aldrig pratat med. [shake]


   
SvaraCitera

Macktorsken:

Blir ju konstigt att gå fram och skämta med någon man aldrig pratat med. [shake]

haha men.. så småningom såklart! och egentligen är det inte så konstigt, om man sitter bredvid varandra under lektionen och kanske har rast/grupparbete/ska diskutera något i 2 min med bordsgrannen så är det inte konstigt att det första man gör är att vara skämtsam. men "gå fram till någon o skämta" sådär random var inte heller det jag syftade på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sätt dig i hans knä


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chaus:

prata med honom lite varje vecka, heja på honom i korridoren

honolulu:

lär känna varandra

allt ni skriver är superbra men det jag egentligen är rädd för är att få ett nej... at bli dissad och sen behöva bära på det i tre år i samma klassrum! jag vill verkligen inte bli förnedrad! [blush]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

allt ni skriver är superbra men det jag egentligen är rädd för är att få ett nej... at bli dissad och sen behöva bära på det i tre år i samma klassrum! jag vill verkligen inte bli förnedrad! [blush]

vadå nej, skulle han tacka nej till att bli vän med dig? ryck upp dig nu! om jag vore du skulle jag satsa på vänskap, det kommer man ändå längst med i ett förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

vadå nej, skulle han tacka nej till att bli vän med dig? ryck upp dig nu!

nej nej, inte så utan snarare tycka att jag var konsit stalkerish som typ hängde efter honom, haha, [bigsmile]
men asså du kanske har rätt i det, för jag menar - varför är det skumt att vilja lära känna sina kurskompisar ? och det behöver ju inte betyda något att man sitter och ler mot varandra, det kanske bara r för tt man är glad ? [smile]


   
SvaraCitera

GröntSlajm:

men asså du kanske har rätt i det, för jag menar - varför är det skumt att vilja lära känna sina kurskompisar ? och det behöver ju inte betyda något att man sitter och ler mot varandra, det kanske bara r för tt man är glad ? [smile]

Mm exakt! Ha inga förväntningar utan.. umgås bara. Han har väl fattat att du vill ta kontakt med honom, då får du göra några försök till (han kanske är blyg, skäms etc) och sen får du känna efter, om det känns bra osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GröntSlajm:

allt ni skriver är superbra men det jag egentligen är rädd för är att få ett nej... at bli dissad och sen behöva bära på det i tre år i samma klassrum! jag vill verkligen inte bli förnedrad! [blush]

Har exakt samma problem som du. Livrädd att killen jag gillar ska säga nej osv men om du bara börjar prata om musik eller någon så är inte det konstigt. Att börja prata med en kille är nästan samma sak som att börja prata med en okänd tjej bara det att man inte kanske har samma avsikt.


   
SvaraCitera

honolulu:

"gå fram till någon o skämta" sådär random var inte heller det jag syftade på.

Aha det var de jag trodde du menade.

Hon kan ju annars kommentera vädret. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

kommentera vädret.

en klassiker, 😉


   
SvaraCitera