Aviseringar
Rensa alla

WoW fråga for the pros! AutoMacro/Trigger macro?


Ämnesstartare

Tjo!

Spelar som shaman och nu när shieldarna är gratis så har dom blivit väldigt andvändbara. Problemet är att man måste recasta dom typ efter varje kill.

Finns det något macro som auto-castar lightning shield eller water shield varje gång man dödar ett monster, varje gång skölden försvinner eller något sådant?

tack på förhand!


   
Citera
Ämnesetiketter

AlphaMale:

Problemet är att man måste recasta dom typ efter varje kill.

du har det inte lätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AlphaMale:

Finns det något macro som auto-castar lightning shield eller water shield varje gång man dödar ett monster, varje gång skölden försvinner eller något sådant?

kallas för bot. [rolleyes]

vill du ha det enkelt så skulle du kunna göra på det här sättet:
(jag antar att du är ele)
castsequence reset=target: lighning ball, earth shock, lightning ball, lightning ball, earth shock, water shield

sen får du väl ändra macrot själv efter hur du vill ha det

men varför bindar du inte bara? det är ju knappast jobbigt att röra fingret en hel centimeter och trycka på knappen när det behövs


   
SvaraCitera

#showtooltip Bloodthirst
/cast Bloodthirst
/startattack

Så ser mitt macro ut för bloodthirst. Byt ut mot vilken spell du än känner för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

0100:

vill du ha det enkelt så skulle du kunna göra på det här sättet:(jag antar att du är ele)castsequence reset=target: lighning ball, earth shock, lightning ball, lightning ball, earth shock, water shield

Så om jag skriver in det här som macro, så recastar jag automatiskt lightning shield varje gång som "den inte är akktiverad längre"?

Det är inte jobbigt att trycka på en extra knapp, men det blir jobbigt i längden,speciellt när man glömmer det hela tiden. Nu när skiten är gratis kunde dom lägga upp unlimited charges, fast med en tidsgräns istället, som thorns för druids typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AlphaMale:

Så om jag skriver in det här som macro, så recastar jag automatiskt lightning shield varje gång som "den inte är akktiverad längre"?

nej, det händer inte. din char kastar attacken som står näst på listan varje gång du trycker på macrot. jävligt soft i raids.. lättare än att heala som pala faktist [wink].
vi antar att du behöver 5 bolts för att döda din mob, då skriver du in lightning bolt fem gånger och slutar med water shield. det är inte så effektivt men vissa tycker om det. testa och se om du gillar det..
självklart fungerar det inte i pvp


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Finns det något macro som auto-castar lightning shield eller water shield varje gång man dödar ett monster, varje gång skölden försvinner eller något sådant?

Finns timers vet jag, men mitt råd är att ha en bra bind och bara casta watershield så fort globalcooldown inte förstör för dig.


   
SvaraCitera

AlphaMale:

Finns det något macro som auto-castar lightning shield eller water shield varje gång man dödar ett monster, varje gång skölden försvinner eller något sådant?

går inte utan bots... :/


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera