Aviseringar
Rensa alla

Wups..


Ämnesstartare

Hittade en burk med fluortabletter. S
Har suttit och ätit några .. smakar banan och pepparmint. Tryckte i mig cirka 17-20 stycken. Sedan läste jag på burken, damn " högst 6st dagligen. "

Nu till frågan, vad kommer hända? Wups.


   
Citera
Ämnesetiketter

Tror ej att det är katastrof, hört att det är farligare för små barn att överdosera flour än vad det är för vuxna i alla fall.


   
SvaraCitera

Lundini:

vad kommer hända?

Det är inte så nyttigt, du lär kanske få ont i magen men om du låter bli att äta dem på ett tag så är det ju ingen fara.

"Symtom på överdosering: Fluor är giftigt. Det gäller särskilt oorganiska fluorföreningar som t ex natriumfluorid som används i tandkräm och för fluorsköljningar. Längre perioder av överdosering kan medföra tand- och skelettfluoros vilket är invalidiserande och medför att ny benväv bildas och benstommen förtjockas. Fluor hämmar dessutom många enzymer och vissa observationer tyder på att det kan skada tarmfloran."

- med detta menas ju mer toxiska mängder du måste väl äta massor och åter massor av tabletter...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

- med detta menas ju mer toxiska mängder du måste väl äta massor och åter massor av tabletter...

Haha då får jag bara låta bli att käka fler!


   
SvaraCitera

Lundini:

Haha då får jag bara låta bli att käka fler!

Precis, du kan vid extrem otur få vita fläckar på tänderna, men det drabbar oftast barn i unga åldrar vid överdos.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Precis, du kan vid extrem otur få vita fläckar på tänderna, men det drabbar oftast barn i unga åldrar vid överdos.

Haha borde nog klara mig. Första gången jag har "överdoserat" fluortabletter!


   
SvaraCitera

Lundini:

Första gången jag har "överdoserat" fluortabletter!

Hahaha, ja, visst var det lite busigt av dig! [bigsmile][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Hahaha, ja, visst var det lite busigt av dig! [bigsmile][bigcheers]

HAHA i like it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch minns när jag var liten och proppade i mig typ en halv burk sådana tabletter när vi lekte. Fick skitont i huvudet och mådde illa.


   
SvaraCitera

Ja, då säger vi adjö till Lundini!


   
SvaraCitera

Hihi var det fluorette? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missbrukade såna när jag var liten [sad] gick upp på nätterna ibland för att ta några [crazy]


   
SvaraCitera