Aviseringar
Rensa alla

WWII Fråga


Ämnesstartare

fick hem ett litet test om andra världskriget från skolan idag, det mesta gick bra men en av frågorna löd på följande vis:

"Winston Churchill menade att Hitler inte gick att lita på, ge 3 exempel på överenskommelser som Hitler har brutit"

hur mycket jag än tänker kommer jag bara på 2,

1: han bröt mot löftet i münchenavtalet att han inte skulle kräva mer land när han invaderade Tjeckien.

2: han bröt molotov-ribbentrop pakten 1941 när han invaderade Sovjet.

han nån hjälpa mig med att komma på det tredje svaret? [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Versaillesfreden?


   
SvaraCitera
Hayge

Han lovade att utrota alla judar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hayge:

Han lovade att utrota alla judar?

HAHAHAHA! (Usch vad hemsk jag är!) [love]


   
SvaraCitera

WorldUnited:

"Winston Churchill menade att Hitler inte gick att lita på, ge 3 exempel på överenskommelser som Hitler har brutit"

WorldUnited:

1: han bröt mot löftet i münchenavtalet att han inte skulle kräva mer land när han invaderade Tjeckien.

2: han bröt molotov-ribbentrop pakten 1941 när han invaderade Sovjet.

Brott mot Versaillesfreden genom att man upprustade Luftwaffe 1935 och Rhenlandet ockuperades 1936.

Versaillesfreden var förövrigt ett fördrag som skulle brytas, förr eller senare. De krav som sattes på Tyskland anser jag orsakade den stora kris som blev i tyskland på 20-talet(hyperinflationen).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen visste väl inte ens Churchill om molotov-ribbentrop pakten? [tard]


   
SvaraCitera

WorldUnited:

2: han bröt molotov-ribbentrop pakten 1941 när han invaderade Sovjet.

Tror inte att det är svaret de är ute efter, eftersom det skedde efter krigsutbrottet.

Tror mer på Upprustningen, anexeringen av tjeckoslovakien som du säger och kanske anexeringen av Ruhr-området. Ta och googla lite eller kolla Wikipedia

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Borgeus:

Versaillesfreden var förövrigt ett fördrag som skulle brytas, förr eller senare. De krav som sattes på Tyskland anser jag orsakade den stora kris som blev i tyskland på 20-talet(hyperinflationen).

No shit Sherlock?

Ge geniet en kaka


   
SvaraCitera

T Närkontakt:

No shit Sherlock?

Ge geniet en kaka

just på grund av att Versaillesfördragsbrotten skulle brytas för eller senare, så tycker jag man ej kan räkna detta som saker där Hitler inte följt det han tidigare lovat!


   
SvaraCitera