Aviseringar
Rensa alla

X


Dan_the_ironman:

Om du hade så bra koll hade du kunnat försörja dig betydligt enklare....

Eller är det rimligare att inte jobba så hårt och ta det lugnare typ jobba på det 5-8h per dag istället för 10-15h


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Eller är det rimligare att inte jobba så hårt och ta det lugnare typ jobba på det 5-8h per dag istället för 10-15h

Nej, jag menar att om du har fullständig koll på vilka digitala avtryck du lämnar bakom dig så skulle du kunna jobba med andra olagliga saker för betydligt högre lön.

Hur som helst så betvivlar jag att det är fallet.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Nej, jag menar att om du har fullständig koll på vilka digitala avtryck du lämnar bakom dig så skulle du kunna jobba med andra olagliga saker för betydligt högre lön.

Haha det är inte direkt så att jag jobbar som att råna en bank, det är mer som ett aktiebolag men med inga risker involverade att man tjänar pengar på det sättet.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Haha det är inte direkt så att jag jobbar som att råna en bank, det är mer som ett aktiebolag men med inga risker involverade att man tjänar pengar på det sättet.

Med andra ord lurar du aktierobotar? Det var några norskar som åkte i fängelse för det för några månader sedan. De hade bara gjort det en gång dessutom.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Med andra ord lurar du aktierobotar? Det var några norskar som åkte i fängelse för det för några månader sedan. De hade bara gjort det en gång dessutom.

Köper billigt säljer dyrt, finns många som gör så i verkligheten också


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Köper billigt säljer dyrt, finns många som gör så i verkligheten också

Som sagt, det är olagligt att trigga aktierobotar (om jag inte missförstått dig totalt nu).


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Som sagt, det är olagligt att trigga aktierobotar (om jag inte missförstått dig totalt nu).

Säg som att jag köper ett tuggummi av dig för 5 kr, sen säljer jag till någon helt random för 6 kr fast i större summor.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Säg som att jag köper ett tuggummi av dig för 5 kr, sen säljer jag till någon helt random för 6 kr fast i större summor.

Trollgrisen1337:

Dan_the_ironman: Är det något olagligt då?Aa

hur går då detta ihop?


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

tycker den där frågan är så dum att jag inte tänker svara på den


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

hur går då detta ihop?

Sälja produkten är olagligt


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Sälja produkten är olagligt

olaglig eller förbjudet av utvecklarna?


   
SvaraCitera

tycker att allting går före ingenting


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

olaglig eller förbjudet av utvecklarna?

Om jag köper ett tuggummi för 5 kr och säljer för 6 kr blir det över 1 kr, sälja den kronan till andra företag är olagligt.


   
SvaraCitera

Trollgrisen1337:

Om jag köper ett tuggummi för 5 kr och säljer för 6 kr blir det över 1 kr, sälja den kronan till andra företag är olagligt.

nu skriver du ju att du gör något annat, dessutom fattar jag inte vafan du pratar om.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

nu skriver du ju att du gör något annat, dessutom fattar jag inte vafan du pratar om.

Det är inget förhör heller, jag vill ha svar.


   
SvaraCitera